Distribution av entrémattor under Q1 - hög leveransprecision

Försäljningen av entrémattorna var rekordhög under första kvartalet. Leveransprecision var dock överraskade positivt trots 2010s svåra vinter. Se även nyheter på ProQure | http://www.proqure.se/2010/04/entre-mattor-leveranser-i-tid/ _________________

Q1 (Kvartal ett) är mattservice branschens hög säsong. Under denna period utmanas företagets förmåga att distribuera entrémattor i tid. ProQure har sammanställt resultat av företagets leveransprecision under 2010s tre första månader. Första kvartalets leveransprecision uppgicks till 94,6%. ProQure har som mål att 95% av entrémattor leveranser är i tid. Under hög säsong kan vi bara glädjas åt det positiva resultatet. För oss internt innebär det en bra serviceplanering; för kunden innebär detta en bra servicepartner, menar Ryan Eriksson, ProQures Marknads- och Försäljningschef. Den här vintern har varit tuff för vår service avdelning. Förutom snöovädret som slog stora delar av Sverige hade sjukfrånvaro stigit under perioden, förklarar Ryan. ProQure och dess serviceavdelning klarade dock trycket. Februari månadens leveransprecision uppgick till 92. Denna resultat är dock fortfarande tillfredställande med tanke på det rådande läget under de månaderna som har gått. Se även nyheter på ProQure | http://www.proqure.se/2010/04/entre-mattor-leveranser-i-tid/. _________________