Entrémattor - en klassisk inredning.

Entrémattorna kommer fortsätta att även vara en klassisk inredning i framtiden. Med ProQures entrémattor & mattservice förvandlar vi varje arbetsplats både i Sverige & Danmark mer att trivas i. ___________________

Det är skriven i Historia att grottmänniskan använde mattor för att göra marken de står i mer behaglig och få ett underlag som skydd mot det kalla hårda "golvet" . Egypterna vävde mattor i ylle 3000 år f kr som spred sig till Mongoliet och Kina. Mattorna har spelat en stor roll för att göra rum och utrymme mer inbjudande - mer välkomnande. Men mattorna har tagit olika former och funktioner sedan grottmänniskans tid. Entrémattor är en typ av mattor som under det 70-talet spred sig i Sverige. Efterfrågan gick trögt i början men populariteten av entrémattorna idag har tagit fart. Idag används entrémattorna för att öka verksamheternas professionell image. Det innebär även att företaget satsar på bra arbetsmiljö samt en behaglig arbetsplats. Trivsel på jobbet handlar inte bara om bra kollegor - det kan även innebära ren, fräsch, säker och modern arbetsmiljö med hjälp av ergonomiska arbetsplatsmattor och standard entrémattor. ProQures mål är att göra varje arbetsplats både i Sverige och Danmark mer att trivas i. Entrémattorna kommer fortsätta att vara en klassisk inredning i framtiden. Se även nyheter på ProQure | http://www.proqure.se/2010/02/entremattor-en-klassisk-inredning/. ___________________