Ny miljöbil för körning av entrémattor

proQure | Entremattor & Mattservice. Ett viktigt steg för ökad hållbarhet. Avgaser utan svavel, kolväten och partiklar.

Läs även inlägg på ProQure | Ny miljöbil för körning av entremattor

Ett viktigt steg för ökad hållbarhet.

Avgaser utan svavel, kolväten och partiklar.

Ett företag som har en välutvecklad och välförankrad miljöpolicy bör uppfylla sina åtaganden i alla delar. Vi på proQure gör alltid vårt yttersta för att minska den miljöpåverkan som vår verksamhet ger upphov till. För att minimera miljöpåverkan vid transporter av våra mattor har vi nu köpt in en miljöbil.

Bilen vi har valt är Iveco Daily Natural Power. Denna bil drivs av naturgas/biogas i kombination med bensin. Under vanlig körning används gas som bränsle. Om gasen tar slut växlar motorn om så att bilen drivs av bensin. Förutom att vi minskar våra bränslekostnader med 20 procent med denna nya miljöbil så minimerar vi även vår negativa miljöpåverkan väsentligt. Denna bil har nämligen minst miljöpåverkan av alla bilar med förbränningsmotor. Avgaserna är fria från svavel, kolväten och partiklar. Dessutom blir koldioxidutsläppen mycket låga.

Vi har anpassat bilen rent designmässigt för att harmonisera med vårt varumärke och vår affärsidé. Med dekaler som visar att vi har närvaro i sociala medier förväntar vi oss också att få igång en diskussion kring hållbarhet.

Sedan oktober 2011 använder vi Ivecos miljöbil för leveranser inom StorKöpenhamn, Skåne och Göteborgsområdet. Vi planerar också för att i framtiden att använda miljöbilen i Stockholmsområdet.

Läs även inlägg på ProQure | Ny miljöbil för körning av entremattor

2011-12-08

OM PROQURE

proQure erbjuder prisvärda & miljövänliga entremattor & mattservice av allra högsta kvalité till företag i Malmö, Göteborg, Stockholm & resten av Sverige.