ProQure omfamnar flerspråkig webkultur

ProQure | Entremattor & Mattservice. Företaget har nu satsat på en flerspråkig hemsida. Trenden visar att fler och fler verksamheter investerar i flerspråkig hemsida. Det är en konkurrensfördel visar en analys.

Läs även nyheter på ProQure | http://www.proqure.se/2010/11/flersprakig-web-kultur/.

ProQure kommunicerar mera - genom en flerspråkig hemsida.

Trenden visar att det behövs flerspråkig webkultur för att synas mer i den digitala världen oavsett storlek på företag.

ProQure är rätt i tiden med att satsa på en flerspråkig hemsida. Den 8:e november lanserades hemsidan på engelska och danska. Att ha hemsidan översatt på danska är en självklarhet eftersom proQure har även en växande kundbas i Köpenhamn, Danmark. "Vår service och position växer starkare och starkare på andra sidan sundet." informerar proQures ledning.

Att ha en hemsida med engelsk översättning är mer en strategisk steg för företaget. Dessutom tar man hänsyn till de ökade antalen av utländskägda företag i Sverige idag. Långsiktigt vill företaget ha marknadsandelar inte bara i Sverige utan även i resten av Skandinavien. Idag diskuteras det redan om framtida planer gällande etablering i marknader utanför EU.

Språkversionen på engelska och danska är i stort sett färdig med några finjustering kvar, enligt Ryan Eriksson. Enligt analys behövs flerspråkig webkultur för att synas i den digitala världen oavsett storlek på företag.