Prospero i ramavtal med Spårvagnar i Skåne (SPIS) – högsta kvalitetspoäng i upphandlingen

Report this content

Konsultföretaget Prospero har ingått ett ramavtal med samarbetsorganisationen SPIS, Spårvagnar i Skåne. Avtalet gäller anbudskategorin Spårvagnsexpertis.
– Vi fick högsta kvalitetspoäng och är övertygade om att vi har mycket att tillföra med vår erfarenhet och kompetens inom spårsystem och stadstrafik, säger Timo Pohjanvuori, vd för Prospero, som arbetar med utveckling av tjänster, varor och organisation inom både offentlig verksamhet och privata företag.

Spårvagnar i Skåne är ett samarbetsprojekt mellan Malmö, Lund, Helsingborg, Skånetrafiken och Region Skåne. Tillsammans arbetar man i SPIS för en smart kollektivtrafik i de olika städerna och vill ge förutsättningar för en grön stadsutveckling och hållbar tillväxt i Skåne. Projektet har fått EU-stöd.

Prospero ett av tre företag som fått ramavtal med SPIS som konsulter i anbudskategorin Spårvagnsexpertis.
– Vi fick högsta poäng för vår kompetens och våra rutiner för att säkerställa kompetens. Det är ett mycket starkt kvitto på att vi gör rätt saker, säger Timo Pohjanvuori.

Anbudskategorin Spårvagnsexpertis innebär att genomföra behovsutredningar samt specifikation av fordonstekniska lösningar, drift, underhåll och resandeservice och att vara stöd åt SPIS i spårvagnsrelaterade frågor.

Prospero, som har sin bas i Göteborg, kontor i Malmö och Stockholm samt verksamhet över hela Sverige, har lång erfarenhet av att arbeta med olika lösningar för och upphandlingar inom bland annat kollektivtrafik.
– Till exempel driver vi upphandlingsprocessen för nya spårvagnar i Göteborg och Mölndal. Vi har också tillsammans tagit fram driftavtalet mellan Göteborg stad och Göteborgs Spårvägar AB.

Konsultföretaget Prospero har haft en mycket positiv utveckling under det senaste året och har idag 22 konsulter anställda.

För mer information kontakta gärna:
Timo Pohjanvuori, vd för Prospero Technology Management, tfn 070-84 10 208, timo@prospero.se
www.prospero.se

Prospero är en oberoende managementkonsult inom lönsamhetsdriven användning och utveckling av tjänster, varor eller organisation med beröring till teknologi. Vår roll som rådgivande expert handlar om att få förändringar att svara mot människors behov och förväntningar. Metodiskt analysarbete ger hållbara och lönsamma beslut, alltid med den mänskliga användarnyttan i fokus. Prospero överbryggar omfattande frågeställningar samt planerar förändring och innovation inom offentlig verksamhet och privata företag.

Taggar:

Snabbfakta

Konsultföretaget Prospero har ingått ramavtal med Spårvagnar i Skåne, SPIS. Man fick högstakvalitetspoäng i anbudskategorin Spårvagnsexpertis.