Prospero satsar vidare i Stockholm– anställer Marie Frost som ny konsult

Report this content

Prospero Technology Management, konsultföretag med stort fokus på samhällsnyttiga uppdrag, satsar nu vidare i Stockholm och anställer Marie Frost som ny konsult.

– Det finns ett behov av Prosperos kompetens när det gäller lönsamhetsdriven tjänste- och organisationsutveckling inom till exempel kollektivtrafik och telekom, vi tror mycket på vår etablering i Stockholm, säger Timo Pohjanvuori, vd för Prospero med huvudkontor i Göteborg.

Marie Frost, 39, är civilingenjör utbildad vid Linköpings universitet. Hon har en gedigen erfarenhet från telekombranschen och kommer senast från Teracom AB där hon bland annat haft flera chefsbefattningar inom nät- och tjänsteutveckling.

– Jag har främst erfarenhet av olika typer av teknik kopplat till trådlösa nät med broadcast och högkvalitativa tjänster som kärnkompetens. Ledarskap och organisationsutveckling ligger mig också varmt om hjärtat. Att arbeta på Prospero passar mig väldigt bra. Företaget har värderingar och en kultur som verkligen matchar mig och mitt sätt att arbeta, säger Marie Frost.

Prospero är ett oberoende managementkonsultföretag inom användning och utveckling av tjänster, produkter och organisation med beröring till teknik. Det kan till exempel gälla upphandling och produktutveckling inom områden som kollektivtrafik, båttrafik, telekom och avancerade mätsystem. Bolaget har haft en mycket positiv utveckling och har idag 22 anställda.

– Målsättningen med våra konsultinsatser är att tekniken bättre ska motsvara medarbetares och kunders förväntningar och behov, säger Timo Pohjanvuori.

För mer information kontakta:

Marie Frost, konsult på Prospero Technology Management, tfn 0708-81 17 93, marie@prospero.se

Timo Pohjanvuori, vd och grundare av Prospero Technology Management, tfn 0708-41 02 08 timo@prospero.se, www.prospero.se

Prospero är en oberoende managementkonsult inom lönsamhetsdriven användning och utveckling av tjänster produkter samt organisation med beröring till teknologi. Vår roll som rådgivande expert handlar om att få tekniken att svara upp mot människors behov och förväntningar. Metodiskt analysarbete ger hållbara och lönsamma beslut, alltid med den mänskliga användarnyttan i fokus. Våra tjänster innefattar ett brett spektrum bland annat inom informations- och kommunikationsteknologi, (ICT), intelligenta trafikinformationssystem (ITS), ärendehanteringssystem, beslutstödsystem, och omfattande mätsystem. Prospero har sin bas i Göteborg, kontor i Stockholm men verkar över hela landet och även utomlands.

Taggar: