Prospero växer och anställer två nya konsulter

Report this content

Prospero Technology Management, konsultföretag inom management med fokus på samhällsnyttiga uppdrag, växer och anställer nu två nya konsulter på huvudkontoret i Göteborg.

– Behovet av vår kompetens när det gäller lönsamhetsdriven tjänste- och organisationsutveckling inom till exempel kollektivtrafik växer. Magnus Lindahl och Torbjörn Grahn är viktiga tillskott till vår verksamhet, säger Timo Pohjanvuori, vd för Prospero.

Magnus Lindahl, 42 år, är utbildad vid Chalmers i Göteborg. Han har, som projektledare och systemarkitekt, utvecklat elektronik och mjukvara för fordonsindustrin men även för verkstadsindustrin. Magnus har även arbetat som försäljningschef, och senast som vd, inom försäljning av bland annat outsourcingprojekt, tekniktjänster och utvecklingsprojekt.

– Jag har ett mycket stort intresse för komplexa frågeställningar inom juridik, affärsverksamhet och teknik och har haft förmånen att få arbeta med detta främst mot fordonsindustrin men även mot annan industri och militär verksamhet. Det lockar mig att utveckla mig ytterligare på Prospero och jag tror verkligen på att ha fokus på slutprodukter som blir så bra som möjligt för de människor som ska använda dem, säger Magnus Lindahl.

Torbjörn Grahn, 45 år, har även han utbildat sig vid Chalmers och har 20 års erfarenhet från it-branschen De senaste 12 åren har han varit verksam som vd och konsultchef och arbetat med försäljning och leveranser till stora internationellt inriktade svenska företag.

– Jag har arbetat mycket med att koppla ihop människor, processer och it-stöd. Människan i centrum finns i Prosperos själ både för den som är anställd och för det som levereras. Det stämmer väldigt bra överens med mina värderingar, säger Torbjörn Grahn.
Prospero är ett oberoende managementkonsultföretag inom användning och utveckling av tjänster och produkter med beröring till teknik. Det kan till exempel gälla upphandling och produktutveckling inom områden som kollektivtrafik, båttrafik, telekom och avancerade mätsystem. Bolaget har haft en mycket positiv utveckling och har idag 22 anställda.

För mer information kontakta:

Magnus Lindahl, konsult på Prospero Technology Management, tfn 0727 10 12 00, magnus@prospero.se

Torbjörn Grahn, konsult på Prospero Technology Management, tfn 0722-330349, torbjorn@prospero.se

Timo Pohjanvuori, vd och grundare av Prospero Technology Management, tfn 0708-41 02 08 timo@prospero.se, www.prospero.se

Prospero är en oberoende managementkonsult inom lönsamhetsdriven användning och utveckling av tjänster produkter samt organisation med beröring till teknologi. Vår roll som rådgivande expert handlar om att få tekniken att svara upp mot människors behov och förväntningar. Metodiskt analysarbete ger hållbara och lönsamma beslut, alltid med den mänskliga användarnyttan i fokus. Våra tjänster innefattar ett brett spektrum bland annat inom informations- och kommunikationsteknologi, (ICT), intelligenta trafikinformationssystem (ITS), ärendehanteringssystem, beslutstödsystem, och omfattande mätsystem. Prospero har sin bas i Göteborg, kontor i Stockholm men verkar över hela landet och även utomlands.