CoreTherm® Concept nominerat till Athena-priset 2020

ProstaLunds behandlingsmetod CoreTherm® Concept har nominerats till Athena-priset 2020. Juryn för Athenapriset har valt ut detta arbete som en av de kandidater man vill ha med i den slutliga bedömningen.

Bakom Athenapriset står Vinnova, Vetenskapsrådet, Forte, Sveriges Kommuner och Regioner, LIF, Swedish Medtech och tidningen Dagens Medicin. Syftet är att lyfta fram klinisk forskning och innovationer som sker i samverkan mellan sjukvård, akademi och näringsliv, och som bidrar till att utveckla sjukvården. Pristagaren får 150 000 kr i ett forsknings- och utbildningsstipendium.

Forskningsarbetet kring CoreTherm® Concept har nominerats till Athena-priset 2020. Juryn för Athena-priset har valt ut detta som en av de kandidater som man vill ha med i den slutliga bedömningen.

VD Hans Östlund kommenterar: ”Det är roligt att utvecklingsarbetet av vår metod uppmärksammas i detta sammanhang. Det är en fjäder i hatten för vår metod och alla de som varit med och bidragit till att utveckla CoreTherm®. Det vore väldigt kul om CoreTherm® fick äran att vinna Athena-priset.”