Fler sjukhus behandlar med CoreTherm

Ytterligare tre sjukhus i Sverige erbjuder behandling med CoreTherm värmebehandling för godartad prostataförstoring från och med i höst.

ProstaLund arbetar systematiskt med att fler kliniker ska behandla med CoreTherm och kommer därför att finnas med på Urologidagarna i Karlstad den 30 september till den 2 oktober. Urologidagarna är en årligen återkommande kongress för läkare, sjuksköterskor och annan personal inom urologivården i Sverige.

VD Magnus Bolmsjö kommenterar:

”Intresset för CoreTherm ökar i Sverige, drivet av långa vårdköer för patienter med BPH, och där CoreTherm gör skillnad. Det är glädjande att fler och fler kliniker får upp ögonen för att CoreTherm-behandling är lika effektiv som traditionell operation men kostar bara hälften för landstingen, görs polikliniskt på mottagningen och tar bara 10-15 minuter.

För ytterligare kommentarer kontakta
Magnus Bolmsjö, VD
e-post: magnus.bolmsjo@prostalund.com

ProstaLund AB (publ) är ett svenskt medicintekniskt bolag med huvudkontor i Lund som utvecklar och marknadsför innovativa produkter för behandling av godartad prostataförstoring. Bolaget har patenterat behandlingsmetoden CoreTherm, en individanpassad värmebehandling för BPH (godartad prostataförstoring). Sedan 25 oktober 2013 är ProstaLund listat på AktieTorget och har cirka 1 000 aktieägare. För mer information: www.prostalund.se.