Nytt avtal med Capio S:t Görans Sjukhus, Stockholm

ProstaLund och Capio S:t Görans Sjukhus i Stockholm har tecknat ett nytt avtal om CoreTherm-behandlingar.

Urologsektionen vid Capio S:t Görans Sjukhus i Stockholm är i dagsläget den enda kliniken i den svenska huvudstaden som utför CoreTherm-behandlingar. De senaste åren har det årligen utförts ca 20-25 behandlingar per år vid sjukhuset men det är i nuläget inte tillräckligt för att möta efterfrågan och väntetiden för en CoreTherm-behandling är längre än vad vårdgarantin lovar.

Nu har ProstaLund och sjukhuset ingått ett nytt avtal. Avtalet innebär en gemensam önskan att öka antalet behandlingar med CoreTherm vid sjukhuset, dock inga specificerade volymer.

Med tanke på att de offentligt drivna sjukhusen i Stockholm i dagsläget inte kan erbjuda vår behandling är Capio S:t Görans en mycket viktig kund för oss. Det är därför mycket glädjande att vi nu tillsammans med kliniken arbetar för att fler patienter ska kunna erbjudas CoreTherm-behandling i huvudstaden. Det finns nu en plattform för tillväxt i landets största region, kommenterar Hans Östlund, vd för ProstaLund.

ProstaLund AB (publ) är ett svenskt medicintekniskt bolag med huvudkontor i Lund som utvecklar och marknadsför innovativa produkter för behandling av godartad prostataförstoring. Bolaget har patenterat behandlingsmetoden CoreTherm, en individanpassad värmebehandling för BPH (godartad prostataförstoring). ProstaLund är noterat på Spotlight och har cirka 1 500 aktieägare. Fokus för 2018 ligger på ökade försäljningsinsatser i Norden, samt introduktionen i Kina.

Taggar: