Offentliggörande av memorandum, 6-sidig teaser och anmälningssedel

Med anledning av företrädesemissionen, vilken inleds den 15 juni 2015, publiceras härmed memorandum, 6-sidig teaser och anmälningssedel på ProstaLund och AktieTorgets respektive hemsida.

Erbjudandet i sammandrag

* Teckningstid: 15 – 29 juni 2015.

* Teckningskurs: 14 kronor per aktie. Courtage utgår ej.

* Företrädesrätt att teckna aktier har de som på avstämningsdagen den 10 juni 2015 är aktieägare. Varje aktie i Bolaget berättigar till en (1) teckningsrätt. Tre (3) teckningsrätter berättigar till teckning av en (1) ny aktie.

* Avstämningsdag är den 10 juni 2015. Sista dag för handel i Bolagets aktie inklusive rätt att erhålla teckningsrätter var den 8 juni 2015 och första dag exklusive rätt att erhålla teckningsrätter är den 9 juni 2015.

* Handel med teckningsrätter kommer att ske på AktieTorget under perioden 15 – 25 juni 2015.

* Handel med BTA kommer att ske på AktieTorget under perioden 15 juni 2015 tills Bolagsverket registrerat emissionen. Denna registrering beräknas ske omkring mitten av juli 2015.

* Antal aktier i erbjudandet uppgår till 1 605 240 aktier.

* Antal aktier innan emission uppgår till 4 815 722 aktier.

För ytterligare kommentarer kontakta

Magnus Bolmsjö, VD

e-post: magnus.bolmsjo@prostalund.com

ProstaLund AB (publ) är ett svenskt medicintekniskt bolag med huvudkontor i Lund som utvecklar och marknadsför innovativa produkter för behandling av godartad prostataförstoring. Bolaget har patenterat behandlingsmetoden CoreTherm, en individanpassad värmebehandling för BPH (godartad prostataförstoring). Sedan 25 oktober 2013 är ProstaLund listat på AktieTorget och har cirka 1 000 aktieägare. För mer information: www.prostalund.se.

Taggar: