ProstaLund: Studsar tillbaka

Västra Hamnen Corporate Finance har publicerat en analysuppdatering med anledning av ProstaLunds rapport för tredje kvartalet 2020. Försäljningen visar en tydlig återhämtning och resultatet överträffar våra förväntningar. Tills vidare behåller vi dock vårt värderingsintervall 3,30 - 4,90 SEK, skriver Västra Hamnen.

• Försäljningen accelererar igen och överträffar våra förväntningar
  • Bruttomarginalen gynnad av temporära faktorer
  • Vi behåller vårt värderingsintervall om 3,30 – 4,90 SEK per aktie

ProstaLund publicerade sin rapport för tredje kvartalet förra veckan och resultatet för perioden blev något bättre än vi hade förväntat. I första hand beror det på att antalet behandlingar överträffade våra förväntningar. Dessutom rapporterades en oväntat hög bruttomarginal. Efter det abrupta fallet i omsättning i våras till följd av coronakrisen, är det förtroendeingivande att bolagets försäljning nu accelererar igen. Om den positiva utvecklingen fortsätter, är ProstaLund på god väg att realisera sina mål om att sälja 700 behandlingar i år och 1 500 nästa år.

Den fullständiga rapporten finns tillgänglig här.

Rapporten är sammanställd som en del av tjänsten Marknadsfokus, Västra Hamnen Corporate Finance erbjudande inom uppdragsanalys.

Detta är ett pressmeddelande från Västra Hamnen Corporate Finance AB.
Web: vhcorp.se
Twitter: @vhcorp_se