ProstaLund erhåller patent för CoreTherm i Kina

ProstaLund har fått sin patentansökan för metod och utrustning gällande värmebehandling med CoreTherm godkänd av det kinesiska patentverket.

Den kinesiska patentmyndigheten, ”China National Intellectual Property Administration”, har meddelat att man beviljat ProstaLund patent för metod och utrustning vid värmebehandling med CoreTherm.

ProstaLund fortsätter arbetet med att säkerställa att teknik och metod är patentskyddade för att kunna kapitalisera på det teknologiska försprånget som CoreTherm har visavi andra metoder.

- Att vår teknik är patentskyddad på den kinesiska marknaden är självklart viktigt och tar oss ytterligare ett steg närmare vår introduktion. kommenterar Hans Östlund, vd för ProstaLund.

Hans Östlund
hans.ostlund@prostalund.com

ProstaLund AB (publ) är ett svenskt medicintekniskt bolag med huvudkontor i Lund som utvecklar och marknadsför innovativa produkter för behandling av godartad prostataförstoring. Bolaget har patenterat behandlingsmetoden CoreTherm, en individanpassad värmebehandling för BPH (godartad prostataförstoring). ProstaLund är noterat på Spotlight och har cirka 1 500 aktieägare.

Se även - www.prostalund.se.

Taggar: