ProstaLund etablerar samarbete med Epsilon

Medicinteknikbolaget ProstaLund lägger uppdrag hos konsultföretaget Epsilon i Malmö. I samarbete med Epsilon och som ett led i omformningen av ProstaLund har en grupp medarbetare övergått till anställningar hos Epsilon, som nu får uppdraget att handha pågående utvecklingsprojekt, samt teknisk produktvård av nuvarande produktportfölj.

ProstaLund har idag en helt ny ledning och under våren har det tidigare Lund-baserade bolaget flyttat in i nya lokaler i Uppsala. Enligt bolagets ledning är flytten och samarbetet med Epsilon delar i processen med att omforma bolaget, från att vara ett utvecklingsbolag till att bli ett kommersiellt bolag. ProstaLunds lager och småskaliga produktion är fortsatt placerade i Skåneregionen.

”Med den här lösningen säkerställer vi både tillgång till kompetens, kontinuitet och ett effektivt utnyttjande av våra resurser gällande ProstaLunds utvecklingsprojekt,” säger Ulf Rosén, VD ProstaLund AB.

”För Epsilons del får vi genom samarbetet med ProstaLund en ny kund. Dessutom får vi tillgång till ytterligare kompetens inom området medicinteknik, som stärker vår konkurrenskraft inom det marknads-segmentet,” säger Christer Hoberg, Regionchef Öresund, Epsilon Embedded Systems.