ProstaLund ringde in bolaget på Nasdaq First North

Idag klockan nio på morgonen ringde vd Hans Östlund i börsklockan på Nasdaq First North i Stockholm, för att öppna första handelsdagen för ProstaLund AB.

ProstaLund AB (publ) är ett svenskt medicintekniskt bolag med huvudkontor i Lund som utvecklar och marknadsför innovativa produkter för behandling av godartad prostataförstoring. Bolaget har patenterat behandlingsmetoden CoreTherm, en individanpassad värmebehandling för godartad prostataförstoring (BPH).
”Noteringen är ett led i att skapa en plattform för ProstaLunds fortsatta utveckling. Genom noteringen får bolaget en kvalitetsstämpel som är viktig för ett mindre bolag som gör affärer med större aktörer. Vi får nu även möjligheten att positionera företaget och skapa långsiktiga kontakter med aktiemarknaden, vilket kan ge utrymme för större institutionellt ägande”, säger Hans Östlund, VD för ProstaLund.
Nettoomsättningen för 2018 var 13,6 miljoner kronor. Den positiva utvecklingen fortsatte under första delen av 2019 då bolaget redovisade en fortsatt försäljningstillväxt i framförallt Norden. Omsättningen under första kvartalet 2019 blev 3,6 miljoner kronor mot 2,7 miljoner kronor motsvarande period föregående år. Nästa delårsrapport publiceras den 21 Aug 08:30.
För ytterligare information hänvisas till den bolagsbeskrivning som upprättats inför listningen på Nasdaq First North. Dokumentet finns tillgängligt på bolagets webbplats www.prostalund.se

individanpassad värmebehandling för BPH (godartad prostataförstoring). ProstaLunds aktier (PLUN) är noterade på Nasdaq
First North i Stockholm har ca 1700 aktieägare och Västra Hamnen Corporate Finance AB är bolagets Certified Adviser, Tel:
+46 40 200 250, E-mail: ca@vhcorp.se.

Se även - www.prostalund.se.