ProstaLund uppdaterar sina finansiella mål

Till följd av de begränsningar som Covid-19 medfört inom sjukvården och för ProstaLunds primära patientgrupper, har Bolaget beslutat att anta nya målsättningar avseende sålda behandlingar för 2020 och 2021 enligt nedan. ProstaLunds tidigare försäljningsmål för 2020 var 1 500 behandlingar. Detta mål kvarstår på årsbasis så snart sjukvården återgått till en mer normaliserad verksamhet. Därefter är målsättningen att växa 20 % på årsbasis. Under det första kvartalet 2020 såldes 336 behandlingar, en ökning med drygt 70% jämfört med första kvartalet 2019.

Uppdaterade målsättningar:

• 2020 - 700 sålda behandlingar.

• 2021 - 1 500 sålda behandlingar.

Om ovanstående målsättningar uppfylls kommer Bolaget att uppvisa positivt kassaflöde i slutet av år 2021.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som ProstaLund AB (publ) ska offentliggöra enligt EU:s förordning nr 596/2014 om marknadsmissbruk (MAR). Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 17 juni kl. 18:00 CET.