ProstaLunds dotterbolag får stororder

ProstaLunds dotterbolag Nordisk Medicin & Teknik AB (NMT) har fått en stororder från Södertälje Sjukhus AB.

NMT förvärvades av ProstaLund hösten 2014 och är ett medicintekniskt agenturbolag som bland annat marknadsför och säljer det spanska företaget Leventons produktportfölj i Norden. Bland produkterna finns bl.a Dosi-Flow, ett droppaggregat med mekanisk flödesregulator samt elastomeriska engångspumpar som används i vården för olika former av injektions- och infusionsbehandlingar. Corona-pandemin har medfört ett ökat behov från vården av denna typ av produkter och NMT har i dagarna levererat en rekordbeställning till Södertälje Sjukhus där det totala ordervärdet överstiger 0.2 MSEK.

Det är mycket tillfredsställande att ProstaLund med NMT kan vara med och bidra i arbetet mot Covid-19. Vi agerar nu för att se om vi också kan hjälpa andra sjukhus i Norden med deras arbete i kampen mot corona-viruset säger vd Hans Östlund i en kommentar.