Guldmusen till Protect Data – Årets IT-företag i Sverige

Framgångar på världsmarknaden med säkerhetsprogramvaran Pointsec belönas med IT-Sveriges tyngsta utmärkelse

Protect Data har tilldelats Guldmusen, det främsta priset inom IT-sektorn i Sverige. Protect Data fick priset i kategorin Årets IT-företag, som delas ut av Affärsvärlden och Computer Sweden. Priset delades ut vid den årliga Guldmus-galan den 18 september, ett evenemang som ingår i mässveckan Sweden ICT Week. I juryns motivering framgår att ”Få svenska företag har lyckats med det som Årets Svenska IT-företag har åstadkommit under sina 18 år. Bolaget har utvecklat en världsstandard inom området mobil datasäkerhet. Att lyckas kombinera tillväxt med stark utveckling av rörelseresultatet är också något som har glatt bolagets aktieägare som sett sina aktier 10-faldigats i värde de senaste 3 åren.” – Vi är mycket glada över att få det finaste IT-priset i Sverige. Särskilt roligt är att juryn lyfter fram att vi lyckats kombinera tillväxt med lönsamhet, och att man värderar det mångåriga arbete som fört våra Pointsec-produkter till dagens starka position på världsmarknaden, säger Protect Datas VD Thomas Bill. Protect Datas krypteringslösning Pointsec fyller ett växande behov av att skydda data som lagras på bärbara datorer, handdatorer, smartphones och lösa minnesenheter. I dag ställs allt oftare formella krav på att företag och myndigheter ska hantera känslig information på ett säkert sätt. Pointsec möter dessa krav med som lösning som gör det möjligt att realtidskryptera hela eller valda delar av en minnesenhet, så att dessa data bara är tillgängliga för behöriga användare – även om utrustningen kommer på avvägar genom förlust eller stöld. För frågor och mer information, kontakta: Thomas Bill, VD Protect Data AB, tel: 08-459 54 00