OFFENTLIGGÖRANDE AV SUBSTANSVÄRDET FÖR PROVENTUS CAPITAL PARTNERS ALPHA

Report this content

Informationen är sådan som Proventus Capital Partners Alpha AB (publ.) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för

offentliggörande den 17 december 2018 klockan 09.00.

Idag offentliggörs att substansvärdet för Proventus Capital Partners Alpha´s kapitalandelsbevis, vid marknadens stängning den 14 december 2018, uppgick till 1 024 289 kronor per andel.

Substansvärdet för Proventus Capital Partners Alphas kapitalandelsbevis fastställs vid kvartalsslut samt i samband med en ökning eller minskning av kapitalet i fonden.

Substansvärdet har fastställts till följd av att Proventus Capital Partners Alpha ökat sitt kapital med SEK 422 miljoner genom att emittera 378 kapitalandelsbevis till en kurs av 1 Mkr per kapitalandelsbevis, samt genom ett kapitaltillskott på 44 Mkr.

Daniel Sachs, VD Proventus, telefon: 08 723 31 00