OFFENTLIGGÖRANDE AV SUBSTANSVÄRDET FÖR PROVENTUS CAPITAL PARTNERS IV AB

Stockholm, 21 april 2020

Idag offentliggörs att substansvärdet för Proventus Capital Partners IVs vinst- och kapitalandelsbevis, vid marknadens stängning den 20 april, uppgick till 103.05 EUR per andel för vinst- och kapitalandelsbevis av serie A1.

Substansvärdet för Proventus Capital Partners IVs vinst- och kapitalandelsbevis fastställs vid kvartalsslut samt i samband med en ökning eller minskning av kapitalet i fonden.

Substansvärdet har fastställts till följd av att Proventus Capital Partners IV ökat sitt kapital med EUR 11,6 miljoner genom att emittera 115 680 vinst- och kapitalandelsbevis av serie A1 till en kurs av 100 EUR per kapitalandelsbevis samt genom ett kapitaltillskott på 0,04 MEUR.

Proventus Capital är en aktiv kreditinvesterare och långivare till bolag i Nord- och Västeuropa i behov av kapital för expansion, förvärvsfinansiering, omstruktureringar och refinansiering. Proventus Capital genomför också investeringar i noterade företagsobligationer. Proventus Capitals totala tillgångar i fonderna uppgår till 2,5 miljarder euro och förvaltas av Proventus Capital Management AB, som ägs av företagsledningen. Proventus AB, som har grundats och ägs av Robert Weil, är en av de största investerarna i Proventus Capitals fonder. Proventus Capital Partners IVs vinst- och kapitalandelsbevis av serie A1 är utgivna av Proventus Capital Partners IV AB (publ) och är noterade på Debt Securities-segmentet vid Nordic Growth Market NGM i Stockholm. Antalet innehavare uppgår till drygt 40.

Daniel Sachs, VD Proventus Capital, telefon: 08 723 31 00