PROVENTUS CAPITAL PARTNERS II AB (publ) DELÅRSRAPPORT FÖR 2020

Stockholm, 31 augusti 2020

Proventus Capital Partners II AB (publ) offentliggör idag delårsrapport för 2020. Rapporten kan laddas hem från bolagets hemsida www.proventuscapitalpartners.se.

Proventus Capital är en aktiv kreditinvesterare och långivare till bolag i Nord- och Västeuropa i behov av kapital för expansion, förvärvsfinansiering, omstruktureringar och refinansiering. Proventus Capital genomför också investeringar i noterade företagsobligationer. Proventus Capitals totala till­gångar i fonderna uppgår till 2.5 miljarder euro och förvaltas av Proventus Capital Management AB, som ägs av företagsledningen. Proventus AB som har grundats och ägs av Robert Weil, är en av de största investerarna i Proventus Capitals fonder. Proventus Capital Partners IIs vinst- och kapitalandelsbevis är utgivna av Proventus Capital Partners II AB (publ) och noterade på Miscellaneous Nordic AIF Sweden-segmentet under Main Regulated vid NGM i Stockholm. Antalet innehavare uppgår till cirka 30.

Daniel Sachs, VD Proventus Capital, telefon: 08 723 31 00