Utfall juli-september 2023 och ändring prognos

Bolaget kommer att publicera halvårsrapport under dagen och arbetar för närvarande med att sammanställa rapporten. I samband med detta arbete har bolaget sammanställt det finansiella utfallet för kvartalet juli-september 2023, vilket motsvarar ca 5,75 MSEK i nettoomsättning och vinst efter skatt på ca -0,395 MSEK.

Bolaget har tidigare lämnat prognos på att innevarande räkenskapsår (2023.04.01-2024.03.31) ska ha minst lika hög nettoomsättning och vinst efter skatt som föregående räkenskapsår, dvs ca 27,1 MSEK och 2,5 MSEK. Bolaget beräknar att innevarande räkenskapsår kommer att resultera i högre nettoomsättning men att vinsten kan bli upp mot ca 600 TSEK lägre i jämförelse med föregående räkenskapsår. Anledning till en lägre vinst är den svaga marknaden som drabbat konsultbranschen.

Bolaget lämnar även en ny prognos för kommande fyra kvartal (2023.10.01-2024.09.03). För denna period beräknar bolaget minst en nettoomsättning på minst 27,1 MSEK och en vinst efter skatt på minst 2,5 MSEK.

Denna information är sådan information som Provide IT Sweden AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 november 2023.