VD Nyhetsbrev, september

Bästa investerare,

Nu är säsongen igång efter semestertider, och det är fullt fokus på rekrytering, produktion och försäljning. Vårt största fokus är enligt tidigare kommunikation på affärsområdet Consulting vilket innebär i stora drag att headhunta erfarna systemutvecklare och hitta lämpliga uppdrag. I kombination med detta, så krävs ett stort engagemang på att skapa en bra arbetsmiljö och därmed ha låg personalomsättning bland konsulter.

För att möjliggöra tillväxt i affärsområdet så behöver vi ha smarta processer kring rekrytering och försäljning. Enligt tidigare kommunikation så tycker vi att detta existerar, så förhoppningsvis är det bara en tidsfråga innan rekryteringen och försäljningen ökar.

I senaste kvartalsrapport presenterade vi en ny typ av affär som är etablerat i branschen, dvs förmedling av konsulter. Detta innebär uthyrning av konsulter som inte är anställda hos oss. Vi har nu lyckats genomföra vår första affär inom förmedling och beräknar fler inom snar tid.

Vi känner av en liknande marknad/efterfråga för konsulter inom systemutveckling gentemot innan semestertiderna. Vi behöver vara försiktiga och redo att hastigt minska kostnader ifall det skulle bli nödvändigt.