Providence Education International AB offentliggör erbjudandehandling avseende kontanterbjudande till aktieägarna i AcadeMedia AB (publ)

Report this content

Detta pressmeddelande får inte, direkt eller indirekt, distribueras till eller inom USA, Australien, Kanada, Sydafrika eller Japan. Erbjudandet lämnas inte till (och inte heller godkänns accepter av) personer i dessa länder eller till personer i något annat land, vars deltagande förutsätter ytterligare erbjudandehandlingar, registrering eller andra åtgärder utöver vad som följer av svensk rätt.

Providence Education International AB (“Providence Education International”) offentliggjorde den 22 april 2010 ett rekommenderat kontanterbjudande till aktieägarna i AcadeMedia AB (publ) (”AcadeMedia”) om 170 kronor kontant för varje aktie (”Erbjudandet”). Providence Education International har idag offentliggjort erbjudandehandlingen avseende Erbjudandet. Erbjudandehandlingen finns tillgänglig på www.providenceeducationinternational.se, www.academedia.se och www.handelsbanken.se/investeringserbjudande. Erbjudandehandling och anmälningssedel kommer att skickas ut till aktieägare i AcadeMedia vars innehav är direktregistrerat hos Euroclear den 26 april 2010. Erbjudandehandlingen hålls även tillgänglig på Handelsbankens svenska kontor. Acceptperioden för Erbjudandet löper från och med den 27 april 2010 till och med den 19 maj 2010. Likviddag beräknas infalla den 28 maj 2010. Providence Education International förbehåller sig rätten att förlänga acceptperioden för Erbjudandet, liksom att senarelägga tidpunkten för redovisning av likvid. Stockholm den 26 april 2010 Providence Education International AB Styrelsen Informationen i detta pressmeddelande lämnades för publicering den 26 april 2010 kl. 1530.