Bolagsstämma i Provobis Hotel & Restauranger AB (publ)

Report this content

Bolagsstämma i Provobis Hotel & Restauranger AB (publ) Vid dagens bolagsstämma i Provobis Hotel & Restauranger AB (publ) omvaldes Rolf Lundström, Jockum Beck-Friis, Jan Bengtsson, Agneta Ljungquist och Lars Magnusson som ordinarie ledamöter. Till styrelseordförande omvaldes Rolf Lundström. Hans Ljungkvist och Ejnar Söder hade avböjt omval. Som ordinarie revisorer omvaldes Staffan Gavel och Björn Grundvall och som revisors-suppleant omvaldes Peter Lander. Samtliga från Ernst & Young AB. Bolagsstämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag att utdelning till aktieägarna för 1998 skall lämnas med 0:25 kr/aktie. Avstämningsdagen beslutades till 1999-04-28. I sitt VD-tal underströk Uwe Löffler att de senaste årens avveckling av verksamheter och aktieinnehav nu skapat en god plattform för fortsatt expansion inom främst Provobis Hotels. "På förvärvssidan arbetar vi vidare med att förstärka vår närvaro i Stockholm och Göteborg. Samtidigt letar vi vidare i de städer som bedöms lämpliga för vårt varumärke Provobis Hotels både i Sverige och utomlands. I Sverige ligger fokus på de gamla residensstäderna och något regionalt centra som motsvarar våra krav på näringslivssammansättning och möjligheter till kommunikationer. Utomlands ligger våra ambitioner främst i norra Europa med närområdet prioriterat. Vi är heller inte främmande för att förvärva någon mindre hotellkedja i Sverige eller utomlands." Uwe Löffler betecknade 1998 som bolagets bästa någonsin och bedömde de fortsatta möjlig- heterna som lovande. " Sammanfattningsvis ser vår position stark ut. Vi känner en efterfrågan på våra produkter, vi har skapat en hyfsat stark finansiell situation och vi har medarbetare som vill mer. De långa målen ligger fast och vi har för 1999 lagt en prognos om ett resultat efter finansnetto på lägst 45 Mkr. Det kommer vi att klara", avslutade Uwe Löffler sitt anförande. Göteborg den 23 april 1999 Styrelsen ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/04/23/19990423BIT00430/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/04/23/19990423BIT00430/bit0002.pdf