Carl-Henric Stjerna slutar som VD och nordisk koncernchef för PS Group

Efter ett uppdrag på tre år slutar Carl-Henric Stjerna som VD för PS-koncernen. Han kommer att fortsätta med att arbeta i styrelsen med ett särskilt fokus på varumärkes- och strategifrågor.

- Jag ser tillbaka på några fantastiska år, mitt uppdrag var att förändra PS. Sedan jag tillträdde i mars 2011 har en ny och starkare byrå vuxit fram, bland annat har den svenska verksamheten samlats i ett bolag. PS har organiserats om i grunden, vilket ger PS en ny stark plattform att arbeta vidare utifrån, ”mission completed” alltså, säger Carl-Henric Stjerna.

För PS kunder i Sverige och norden innebär förändringen inget för det dagliga samarbetet.

- Jag vill tacka Carl-Henric för en kämpainsats. Vi har haft stor nytta av hans kompetens, insikter och ledning. Det känns bra att Carl-Henric blir kvar inom bolagsfamiljen, där han på uppdrag från styrelsen kommer jobba med fokus på varumärkes- och strategifrågor, kommenterar Stefan Norén, styrelseordförande och en av PS tre grundare.

Den svenska verksamheten drivs som tidigare av Ola Bringle med Stockholm som bas.

För mer information, vänligen kontakta:
Stefan Norén, styrelseordförande PS Group, stefan.noren@ps-communication.se, 070 652 31 32

PS är i dag en av Nordens största oberoende kommunikationskoncerner och den ledande brand experience-byrån. Vi skapar kommunikation som baserat på upplevelser spänner mellan varumärkesstrategi till koncept och taktik. Som byråkoncern arbetar vi kanaloberoende och har 160 anställda med representation i Stockholm, Göteborg, Malmö, Oslo, Köpenhamn, Helsingfors och Riga.

PS grundades 1997 och har bl.a. tilldelats Di gasell fyra gånger av Dagens industri, samt vunnit priser som Kundens Bästa Byrå, Gyllene Hjulet, Årets Byrå, European Best Event Awards och IDCA Awards.

PS Group är en del av kommunikationskoncernen XperienceGroup som består av PS Group med PS Communication, PS Agency och PS Play samt Story Design Studio, Tango, Brand Experience Scandinavia, Meeting Room, Event People, CreApe och Inventa.