Idol till PS Communication

PS Communication har vunnit eventbyråpitchen för Idol – ett av TV4-Gruppens största programformat. Under tio veckor, med start i kväll 26 september, arbetar PS Communication med produktionen kring Idol som i år fyller tio år.

– Vi är jätteglada och det är extra roligt att det är tioårsjubileum för Idol i Sverige. Nu ska vi se till att göra årets event till en unik TV4-upplevelse som ger sponsorer, kunder och publik något utöver det vanliga, säger Sandra Lörnell, ansvarig projektledare på PS Communication, om uppdraget.

PS Communication, som arbetar med Idol-formatet för femte gången, kommer att ansvara för helheten av sponsoraktiveringar och hospitality. Byrån kommer såväl inför som under programmen att samarbeta med Fremantle som är ansvariga för tv-produktionen.

TV4-Gruppen och PS Communication är vana att arbeta tillsammans.

– Vi har haft flera lyckade samarbeten tillsammans med TV4 under åren, senast med Mitt Kök-restaurangen som vi turnerat med under tre somrar, säger Sandra Lörnell och fortsätter:

– På PS älskar vi att arbeta med projekt som Idol, där vi kan använda en mångfald av de kompetenser som finns hos oss. I projekt som Idol är det en klar fördel att vara en fullservicebyrå med många kompetenser under ett och samma tak.

PS Communication är en av Nordens största oberoende kommunikationsbyråer och ledande inom brand experience. Vi skapar kommunikation som baserat på upplevelser spänner mellan varumärkesstrategi till koncept och taktik. Som byråkoncern arbetar vi kanaloberoende och har 160 anställda med representation i Stockholm, Göteborg, Malmö, Oslo, Köpenhamn, Helsingfors och Riga.

PS grundades 1997 och har bland annat tilldelats Di Gasell fyra gånger av Dagens Industri, samt vunnit priser som Kundens Bästa Byrå, Gyllene Hjulet, Årets Byrå, European Best Event Awards och IDCA Awards.

PS Group är en del av kommunikationskoncernen XperienceGroup som består av PS Group med PS Communication, PS Agency och PS Play samt Story Design Studio, Tango, Brand Experience Scandinavia, Meeting Room, People Partner, Inventa och A Loud Minority.