Marie Lasota ny vd på Nordens största brand experience-byrå

Marie Lasota börjar på PS Communication – och tar från och med nu över posten som verkställande direktör.

Marie Lasota har ett förflutet som eventchef på både Postnord och IBM. Sedan 2011 har hon varit byråchef på Occasion, där hon varit med och vunnit Årets Byrå två gånger samt bidragit till 2014 års rekordresultat.

– Jag har alltid varit imponerad av PS Communication och den fantastiska resa som företaget gjort. PS Communication har tagit den position många företag i branschen eftersträvar, som den ledande nordiska brand experience-byrån, säger Marie Lasota, som själv har 15 års erfarenhet av upplevelsebaserad kommunikation, och fortsätter:

– Vi kommer jobba vidare utifrån PS Communications vision att skapa varumärkesupplevelser värda att prata om. Det gör vi genom att alltid ha fokus på kundvärdet och genom att fortsätta ha branschens absolut bästa medarbetare.

Patrick Walldén, koncernchef i byrånätverket XperienceGroup där PS Communication ingår, är nöjd med rekryteringen.

– Vi är mycket stolta över att få med Marie Lasota i vårt team. Hon är en av branschens starkast lysande stjärnor och har en imponerande erfarenhet. Vi delar samma värderingar och synen på den enorma potentialen i vår bransch.

– Våra anställda är det viktigaste vi har, och Marie är med sina fyra barn ett inspirerande exempel på hur vi hittar en bra balans mellan karriär och familjeliv.

Marie Lasotas uppdrag är att fortsätta utveckla PS Communication i Sverige, Norden och internationellt.

– Vi har alltid satt intern trivsel och stolthet i första rummet, men nu lägger vi fokus på att höja lönsamheten, samt att utveckla vårt varumärke och erbjudande ännu mer i takt med våra kunders efterfrågan, säger Patrick Walldén.

I samband med Marie Lasotas övergång till PS Communication rekryterades även Anna Pesula, kundansvarig, Erika Gustafsson, projektledare, och Pia Möller, controller, från Occasion.

För mer information, kontakta:

Patrick Walldén, koncernchef, XperienceGroup AB, +46 70-652 31 30, patrick.wallden@xperiencegroup.com

Marie Lasota, vd, PS Communication Sweden AB, +46 70-196 10 11, marie.lasota@ps-communcation.se