PS lockar flera nya talanger i Göteborg

Med såväl kund- som pitchvinster bakom sig tar PS i Göteborg och nyanställer fyra personer.

PS Communication i Göteborg har vunnit såväl kunder som större uppdrag från befintliga samarbetspartners senaste tiden – samtidigt som efterfrågan generellt blivit starkare i Göteborgsregionen.

– Vi har haft en positiv trend under hela våren som håller i sig, vilket gör att vi nu förstärker teamet med fyra nya medarbetare, säger Niclas Mellbin, regionansvarig på PS i Göteborg som bland annat vunnit upphandlingen och blivit officiell eventbyrå i samband med målgången i Volvo Ocean Race som äger rum i juni.

Jennie Engelson värvas från A+A och går in som kundansvarig projektledare, Caroline Svensson har lång erfarenhet som projektledare på Volvo Trucks och kommer närmast från reklambyrån Dedicate. Samtidigt återvänder Emelie Jacobsson till PS och Martin Renström ansluter från Ca Billqvist.

– Det känns jättebra, säger Niclas Mellbin. Vi är nöjda med senaste året och spänner ny bågen ytterligare för att visa att vi verkligen lever upp till vår devis som landets ledande brand experience-byrå.

Även PS Communications kontor i Stockholm har nyanställt ett antal personer senaste tiden, framförallt på eventsidan.

FOTO: Från vänster: Martin Renström, Jennie Engelson, Niclas Mellbin, Caroline Svensson och Emelie Jacobsson.