PS nominerade i hela 2 kategorier i Gyllene Hjulet.

PS Communication tilldelades igår 2 nomineringar i Gyllene Hjulet inom kategorierna årets interna event samt årets bästa sponsring.

I kategorin årets bästa sponsring nominerades projektet ”Rätt inställning”, ett projekt där PS hjälpt Trygg-Hansa att få ut kunskap och information om att ha rätt inställning i skidbackarna, både mentalt och fysiskt på skidorna, för att undvika olyckor.

– Trygg Hansa – rätt inställning, är ett klockrent exempel på en lyckad sponsoraktivering. Genom att tala till målgruppens passion, skidåkning, skapar vi möjligheter att nå ut genom skadeförebyggande åtgärder och information som engagerar skidåkaren. Vi på PS är otroligt glada till nomineringen och vill tacka alla på PS och Trygg-Hansa som varit involverade i framtagningen av konceptet "Rätt inställning", säger Jeanette Fili, kundansvarig för Trygg-Hansa på PS Communication.

Inom kategorin årets interna event nominerades PS för projektet ”Ericsson BNET R&D Summit”, ett uppdrag som PS fått förtroende att projektleda under flera år och som vänder sig till en målgrupp som är extremt viktig för Ericssons utveckling och framtid.

– Eftersom vi alltid hanterar komplex kommunikation vid sådana här tillfällen så var det viktigt för oss att föra fram essensen i kommunikationen på ett pedagogiskt, intressant och lättsamt sätt. Kommunikationskonceptet Rob & Diana skapade konstrasterna vi behövde. De två karaktärerna påvisade att det nödvändigtvis inte finns ett ”rätt” sätt att tänka på och öppnade på så sätt upp för målgruppen att tänka fritt. Återigen har Ericsson litat på vår strategiska kunskap och tillåtit oss att bryta ny mark – ett förtroende som vi är oerhört glada för, säger Mikael Byhlin, kundansvarig för Ericsson och byråchef inom event på PS Communication i Stockholm.

Gyllene Hjulet delas ut årligen av Sponsrings- och Eventföreningen till de bästa projekten inom sponsring och event. Årets Gyllene Hjulet är den 16:e upplagan och galan går av stapeln den 14 mars på Ericsson Globe.

PS Group är i dag en av Nordens största kommunikationskoncerner och den ledande brand experience-byrån. Vi skapar kommunikation som baserat på upplevelser spänner mellan varumärkesstrategi till koncept och taktik. Som byråkoncern arbetar vi kanaloberoende och har 160 anställda med representation i Stockholm, Göteborg, Malmö, Oslo, Köpenhamn och Helsingfors.

PS Group är en del av kommunikationskoncernen XperienceGroup.

XperienceGroup består av PS Group med PS Communication, PS.agency och PS.play samt STORY Design Studio, Tango, Brand Experience Scandinavia, Meeting Room, Event People och CreApe.