PS och TV4 utvecklar Mitt Kök - Sverigeresan

För tredje året i rad väljer TV4 att samarbeta med PS Communication för att utveckla och genomföra konceptet Mitt Kök - Sverigeresan. Tillsammans med TV4 har PS utvecklat eventturnén som genom en mobil restaurang i kombination med tv, print och webb når ut till en intresserad och passionerad målgrupp.

Mitt Kök -Sverigeresan åker för tredje året i rad ut på en turné i landet för att bjuda på unika smakupplevelser från endast svenska råvaror och producenter. Ett team med kockar, kypare, bartender och hovmästare reser runt i Sverige och driver en mobil matbar med en ny adress varje vecka. Stjärnkockarna Tommy Myllymäki och Lisa Lemke står för maten och mat- och vinkännaren Jens Dolk för drycken. I år kan restauranggästerna se fram emot en härlig kombination av alla de lokala delikatesser och råvaror som Mitt kök - Sverigeresan hittat under sina tidigare besök runt om i Sverige. från ren i Östersund till pepparrot i Falkenberg. Varje lördag hålls en matmarknad där producenter möter konsumenter, samtidigt som det blir underhållning, scenprogram och servering. Resan och eventturnén kan följas i TV4 Nyhetsmorgon.

– På TV4 är vi mycket stolta över Mitt kök - Sverigeresan, vår ambition är att utveckla och förädla konceptet från år till år. PS har varit med oss från starten 2011 och de har visat på hög kreativitet, stor ambition och en stark projektledning. De har verkligen varit den partner som vi har behövt i ett komplext projekt som detta. Att planera, för att sedan under fem veckor driva en pop-up restaurang som dessutom ska byggas och rivas på fem olika orter har verkligen sina utmaningar säger Malin Rask, Affärsansvarig för Evenemang på TV4 Gruppen.

– Vi är oerhört stolta över vårt samarbete med TV4 och Mitt Kök – Sverigeresan, och över att få vara en del i projektet när konceptet växer säger Sandra Lörnell, projektledare på PS Communication, som tillsammans med Nicklas Warmark, producerar turnén. Att vara med från konceptualisering till genomförande i ett så uppskattat evenemang är otroligt givande. I år driver vi i själva verket en fullskalig à la carte-restaurang där vi ansvarar för utformning, produktion och drift av restaurangen såväl som för turnéplan, logistik samt ett team om nio personer fortsätter Sandra Lörnell.

Mitt kök är ett koncept som TV4-Gruppen har utvecklat i samarbete med VisitSweden. Syftet är att, tillsammans med utvalda samarbetspartners, lyfta fram och tillgängliggöra svenska smaker och produkter. Mitt kök baseras på att svenska smaker har kraft att inspirera, få människor att äta med hjärnan och värdesätta kvalitet. Konceptet arbetar med ett och samma varumärke på alla kommunikationsplattformar. Tv-tittare, tidningsläsare, konsumenter ute i handeln och inte minst evenemangs- och mässbesökare möts av ett innehåll och en identitet - Mitt kök.

Turnéschema
v. 26, 27-30 juni: Stockholm, Blasieholmen i samband med ÅF Offshore Race.
v. 27, 3-6 juli: Östersund, Badhusparken.
v. 28, 10-13 juli: Göteborg, Bältesspännarparken.
v. 29, 17-20 juli: Falkenberg, Skrea strand.
v. 30, 24-27 juli: Helsingborg, Henry Dunkers plats.

PS är i dag en av Nordens största kommunikationskoncerner och den ledande brand experience-byrån. Vi skapar kommunikation som baserat på upplevelser spänner mellan varumärkesstrategi till koncept och taktik. Som byråkoncern arbetar vi kanaloberoende och har 160 anställda med representation i Stockholm, Göteborg, Malmö, Oslo, Köpenhamn och Helsingfors.

PS Group är en del av kommunikationskoncernen XperienceGroup som består av PS Group med PS Communication, PS Agency och PS Play samt STORY Design Studio, Tango, Brand Experience Scandinavia, Meeting Room, Event People och CreApe.