PS officiell eventbyrå till Volvo Ocean Race Göteborg

Om drygt en månad går Volvo Ocean Race i mål. PS Communication har vunnit upphandlingen för att bli officiell eventbyrå för evenemanget som äger rum i Frihamnen i Göteborg.

– Vi är väldigt glada över det här, vi har alltid haft ett extra gott öga till Volvo Ocean Race, säger Patrick Walldén, CEO för PS Group, som utöver den officiella eventbyrårollen även går in som partner till evenemanget.

Camilla Nyman, vd för Göteborg och Co som ansvarar för planerandet och genomförandet av Volvo Ocean Race Göteborg, säger:

– När båtarna i Volvo Ocean Race kommer hem till Göteborg är det mer än en världsomsegling som går i mål. Det blir också en startpunkt för att visa upp hur staden utvecklas på ett hållbart och smart sätt. Utan starka och engagerade partners hade detta inte varit möjligt.

Race Village byggs upp inne på Frihamspiren och öppnar den 21 juni, samma dag som båtarna går i mål. Evenemanget pågår till och med 28 juni och väntas locka tiotusentals besökare.

Läs mer om vilka företag som är partners till Volvo Ocean Race Göteborg här:

www.volvooceanracegoteborg.com/sv/partners

Så här kommer Race Village se ut:

www.youtube.com/watch?v=nAkGB7nBBLc

PS Communication är en av Nordens största oberoende kommunikationskoncerner och den ledande brand experience-byrån. Vi skapar kommunikation som baserat på upplevelser spänner mellan varumärkesstrategi till koncept och taktik. Som byråkoncern arbetar vi kanaloberoende och har över 100 anställda med representation i Stockholm, Göteborg, Malmö, Köpenhamn, Oslo och Helsingfors.