PS stärker upp med strategisk kompetens inom affärsutveckling

Daniel Björklund, tidigare client service director och sponsorstrateg på JJP, har värvats till rollen som kommunikationsstrateg och försäljningschef på PS Communication i Stockholm, med start från mars. Daniel kommer i sin nya roll stärka upp utvecklingen av PS affär och kunderbjudande, i vilket han tar med sig lång erfarenhet och strategisk kunskap inom framförallt media och sponsring.

− Daniel kommer stärka upp i ledningsteam och inom de strategiska delarna av kundens affär.  Vi är mycket glada att få hit Daniel som har stor erfarenhet och strategisk förmåga, säger Ola Bringle, VD på PS Communication i Stockholm.

Daniel var senast client service director för Svenska Spel, Försvarsmakten, Panasonic och Beiersdorf med flera och har tidigare jobbat som bland annat brand manager på HiQ International och strategisk rådgivare inom sponsring för Aegis Group.

− PS frammarsch de senaste åren är mycket imponerande och man står på en stark grund för att utvecklas nationellt, nordiskt och internationellt. Jag hoppas kunna bidra med lite nya perspektiv hämtade ur min sponsrings- och mediestrategiska bakgrund och med det hjälpa PS, och framförallt PS kunder, att bli ännu starkare framöver, säger Daniel Björklund.

PS är i dag en av Nordens största kommunikationskoncerner och den ledande brand experience-byrån. Vi skapar kommunikation som baserat på upplevelser spänner mellan varumärkesstrategi till koncept och taktik. Som byråkoncern arbetar vi kanaloberoende och har 160 anställda med representation i Stockholm, Göteborg, Malmö, Oslo, Köpenhamn och Helsingfors.

PS Group är en del av kommunikationskoncernen XperienceGroup som består av PS Group med PS Communication, PS Agency och PS Play samt STORY Design Studio, Tango, Brand Experience Scandinavia, Meeting Room, Event People och CreApe.