PS startar Screen Media-avdelning och förvärvar CreApe

Designbyrån CreApe, med spetskunskap inom digitalt och Screen Media, förvärvas av PS Communication och blir en del av PS nystartade Screen Media-avdelning. Det nya affärsområdet utvecklas med fantastisk fart och inkluderar både PS filmerbjudande och det digitala erbjudandet.

– Vi som byrå och vårt kunnande inom området ska utvecklas snabbare än både marknaden och våra konkurrenter, bara då kommer vi att vara den attraktiva byrå som vi strävar efter. Förvärvet av CreApe, med två av de konceptuellt starkaste personerna jag träffat, är en del av den satsningen, säger Ola Bringle, VD på PS Communication i Stockholm.

Anders och Per, de båda grundarna av CreApe, har historiskt sett jobbat med allt från illustrationer och grafisk design till produktdesign och motion design och har stora kunskaper kring olika skärmmedia. Bland kunderna syns ABB, Volvo, MTG med flera.

– Vi har jobbat med PS i flera projekt och lärt känna både personerna och företaget bra. Att ta steget från liten digital designbyrå till att ingå i ett stort kommunikationshus var till en början inte helt självklart, men PS högt ställda ambitioner inom digitala medier övertygade oss.  Därför känns det nu enormt spännande att tillsammans kunna utveckla affärsområdet Screen Media och göra ännu starkare projekt för våra kunder, säger Anders Brunmark och Per Malmqvist, Screen Media Directors på PS Communication i Stockholm.

– Den kreativa höjden på det CreApe gör i kombination med de skickliga kollegorna vi idag har inom Screen Media på PS skapar grunden för vårt nästa kliv framåt på området. Oavsett skärm, målgrupp och budskap ska PS skapa den vassaste skärmburna kommunikationen, avslutar Ola Bringle.

I samband med PS förvärv av CreApe blir byrån en del av XperienceGroup.

För mer information kontakta:

Ola Bringle
VD, PS Communication Stockholm
ola.bringle@ps-communication.se

Gabriel Persson
Head of Corporate Communication, PS Group
Gabriel.persson@ps-communication.se
073 681 27 60

PS Group är i dag en av Nordens största kommunikationskoncerner och den ledande brand experience-byrån. Vi skapar kommunikation som baserat på upplevelser spänner mellan varumärkesstrategi till koncept och taktik. Som byråkoncern arbetar vi kanaloberoende och har 160 anställda med representation i Stockholm, Göteborg, Malmö, Oslo, Köpenhamn och Helsingfors.

PS Group är en del av kommunikationskoncernen XperienceGroup.

XperienceGroup består av PS Group med PS Communication, PS.agency och PS.play samt STORY Design Studio, Tango, Brand Experience Scandinavia, Meeting Room, Event People och CreApe.