PS värvar i Malmö

Brand Experience-byrån PS Communication har anställt Erik Frithiof som projektledare på Malmökontoret.

Erik kommer närmast från en tjänst som Marknadschef på Ystads Allehanda, men har innan dess en gedigen erfarenhet inom eventbranschen från bland annat Bindefeld, Hansen och Nine Yards samt från Betsafe på kundsidan.

Malin Gunnäng, byråchef PS Malmö, säger:

– Vi är glada över att ha kompletterat vårt redan starka sydväst-team med ytterligare en projektledare. Timingen kunde inte heller varit bättre, PS Communication har en lång rad stora uppdrag under det närmsta året där Erik kommer att bidra med kompetens och erfarenhet.

– Värvningen av Erik är första steget mot en satsning på PS i Malmö, som både kommer att höras och synas.

Erik Frithiof ser fram emot utmaningen.

– Jag var personligen egentligen lite trött på byråvärlden men efter att ha lyssnat på Malins visioner om PS, internationellt, nationellt och lokalt, så kändes det korkat att inte hoppa på tåget. Tyngden med hela XperienceGroup i ryggen är en deal-breaker, som gör att det känns som om vi har ett försprång gentemot våra konkurrenter. Det är ett privilegium att dagligen få arbeta med så många fina varumärken som våra kunder representerar."

PS Communication är en av Nordens största oberoende kommunikationskoncerner och den ledande brand experience-byrån. Vi skapar kommunikation som baserat på upplevelser spänner mellan varumärkesstrategi till koncept och taktik. Som byråkoncern arbetar vi kanaloberoende och har över 100 anställda med representation i Stockholm, Göteborg, Malmö, Köpenhamn, Oslo och Helsingfors.