PS värvar planner från Nine Yards

Lars Andersson, tidigare Planner och kreativt ansvarig på Nine Yards har värvats till rollen som Senior Planner. Lars finns redan på plats i sin nya roll och kommer stärka upp PS erbjudande inom analys och insikt.

– Lars kommer med sin erfarenhet från såväl den kreativa sidan som från den strategiska sidan att kunna hjälpa oss att utveckla vårt kunderbjudande och medverka till fortsatt vassa kreativa lösningar, säger Ola Bringle, Managing Director/Country Manager Sweden på PS.

Lars har en bakgrund som TV-producent och konceptutvecklare och har de senaste fem åren varit en drivande kraft bakom utvecklingen av Nine Yards erbjudande där han arbetat bl.a. med Försvarsmakten, Swedavia, Sveriges Ingenjörer, Sandå, Ernst & Young, och Aller Media.

– Det ska bli oerhört roligt att ta sig an framtiden tillsammans med alla begåvningar som finns på PS. Det är en spännande tid just nu och den som förstår och förmår att kombinera kreativitet av toppklass med direkt affärsnytta kommer att vara någon som alla kunder vill hänga med, säger Lars Andersson, Senior Planner på PS.

PS är i dag en av Nordens största kommunikationskoncerner och den ledande brand experience-byrån. Vi skapar kommunikation som baserat på upplevelser spänner mellan varumärkesstrategi till koncept och taktik. Som byråkoncern arbetar vi kanaloberoende och har 160 anställda med representation i Stockholm, Göteborg, Malmö, Oslo, Köpenhamn och Helsingfors.

PS Group är en del av kommunikationskoncernen XperienceGroup som består av PS Group med PS Communication, PS Agency och PS Play samt STORY Design Studio, Tango, Brand Experience Scandinavia, Meeting Room, Event People och CreApe.