Tesla väljer PS Communication

Det amerikanska bilmärket Tesla befinner sig från och med i dag en månad i Åre för att visa upp flaggskeppet Tesla Model S. Till sin hjälp har man PS Communication.

Tesla har beskrivits som ”världens viktigaste bilmärke” och ligger, trots att man är USA:s senast grundade bilföretag, i framkant vad gäller elbilsförsäljning och produktion av komponenter till elektroniska drivlinor.

Den nordiska försäljningen har gått bra, i synnerhet i Norge och Danmark. Nu är förhoppningen att ta större andelar på den svenska marknaden.

– Den svenska marknaden är oerhört viktig för Tesla och öppningen av vår butik i Stockholm och Göteborg i april visar vår övertygelse att den svenska konsumenten är redo att köra mer miljövänligt, säger Peter Bardenfleth-Hansen, Nordic Director för Tesla Motors.

– Tillika är vi stolta över att vara en del av Green Highway genom att knyta samman det mesta av Sverige och inte minst Åre med vår unika Tesla Supercharger-infrastruktur.

På PS Communication är glädjen stor över att arbeta tillsammans med Tesla.

– Tesla är ett extremt spännande varumärke med en produkt helt rätt i tiden, vi är både glada och stolta över att få möjligheten att arbeta tillsammans, säger Mikael Byhlin, kundansvarig för Tesla och Head of Event Marketing på PS.

PS Communications goda anseende och starka kopplingar i Åre fällde avgörandet för samarbetet, enligt Tesla Motors.

PS är en av Nordens största oberoende kommunikationskoncerner och den ledande brand experience-byrån. Vi skapar kommunikation som baserat på upplevelser spänner mellan varumärkesstrategi till koncept och taktik. Som byråkoncern arbetar vi kanaloberoende och har över 100 anställda med representation i Stockholm, Göteborg, Malmö, Köpenhamn, Helsingfors och Oslo. PS Communication är en del av kommunikationskoncernen XperienceGroup.