Välkommen till PS, Anna Pesula!

Välkommen till PS Communication, Anna Pesula. Hur är din känsla så här långt?

– Tusen tack, det känns jättekul att vara här! Det är verkligen en inspirerande plats där massor av spännande saker händer samtidigt.

Vad hade du för uppfattning om PS innan du började?

– Jag har alltid haft stor respekt för PS, det är ett starkt varumärke och jag har många gånger imponerats av de uppdrag PS genomfört och kunder man har samarbete med.

Berätta om din bakgrund och tidigare erfarenheter inom branschen.

– Jag kommer senast från Occasion där jag har varit i drygt fem år som kundansvarig projektledare och senast Client Director. Jag har även varit på Management Events i två år och dessförinnan bodde jag i New York och arbetade bland annat med olika uppdrag och events i USA. Jag har framförallt erfarenhet från B2B och B2E, så det är där känner jag mig mest hemma.

Din titel är Client Director. Vad för typ av arbetssysslor ingår i den rollen?

– Min roll som Client Director tycker jag handlar mycket om att förstå våra kunders behov och se vilka spännande saker vi kan hitta på tillsammans, oavsett om vi har samarbetat i flera år eller om det är första gången. Jag ser det också som en viktig uppgift att vara våra kunders röst i vårt interna arbete så att vi kan vara proaktiva och strategiska, men samtidigt som vi tänker långsiktigt också vara snabbfotade när det behövs.

Vad hoppas du åstadkomma på PS?

– Jag hoppas få möjlighet att hitta på massor med nya och roliga saker tillsammans med våra kunder. På en byrå som PS, med de resurser och kompetenser som finns här, har man möjlighet att tänka brand experience på riktigt i alla led och flera olika kanaler. Det ser jag fram emot!