Vällingby City väljer PS Agency som ny reklambyrå

Vällingby City är ett affärsområde inom Svenska Bostäder och förvaltas idag av Newsec Asset Management. I hård konkurrens har PS Agency vunnit upphandlingen som Vällingby Citys nya reklambyrå.

– Det är ett klassiskt reklamuppdrag som omfattar både strategisk rådgivning och kreativ kommunikation och vi har snabbt etablerat ett bra samarbete, säger Jon Dalqvist, kundansvarig på PS Agency.

Vällingby City är mer än bara shopping – det finns ett brett utbud av nöje, service, mat och kultur och brukar beskrivas som ”hjärtat i Västerort”.

– Det strategiska utvecklingsarbete vi har genomfört de senaste två åren i syfte att förbättra vårt erbjudande börjar nu bära frukt. Det känns mycket bra att tillsammans med PS Agency arbeta fram en ny strategi och kreativ plattform att kommunicera med marknaden, säger Peter Appelgren, centrumchef för Vällingby City på Newsec.

PS Agency, som har vunnit ett par nya kunder under året, är vana att arbeta tillsammans med handelsplatser.

– Vi har gedigen erfarenhet av att utveckla kommunikation för köpcentrum och det känns extra kul att jobba med Vällingby med sina unika kvaliteter, säger Viktor Andersson, art director på PS Agency.

Jon Dalqvist:

– Vi är oerhört glada över möjligheten att få jobba tillsammans med Vällingby City som vi uppfattar som en väldigt professionell och nyfiken uppdragsgivare.

Bilden från vänster: Ulrica Lindros, centrumledare/marknadschef, Arvid Ringborg, Viktor Andersson, Anna Gustafsson, Peter Appelgren, centrumchef/vd, Camilla Lager, Jon Dalqvist.

PS Agency tillhör PS Communication som är en av Nordens största oberoende kommunikationskoncerner och den ledande brand experience-byrån. Vi skapar kommunikation som baserat på upplevelser spänner mellan varumärkesstrategi till koncept och taktik. Som byråkoncern arbetar vi kanaloberoende och har över 100 anställda med representation i Stockholm, Göteborg, Malmö, Köpenhamn, Oslo och Helsingfors.