Vi söker Sveriges framtida eventexperter

Vi på PS Communication, som är en av Nordens största kommunikationsbyråer och den ledande brand experience-byrån, söker nu efter praktikanter till höstterminen.

På PS Communication söker vi efter målinriktade och drivna studenter med ett genuint intresse för kommunikation i alla dess former, marknadsföring i allmänhet och sälj. Vi har tidigare mycket positiva erfarenheter av att ta emot praktikanter från såväl akademins värld som KY-utbildningar så som IHM Business School, Sälj- och Marknadshögskolan och Travel Education Centre (TEC).

Som praktikant på något av PS kontor jobbar du som projektassistent i en eventgrupp alternativt i flera olika grupper. Arbetsuppgifterna är varierande och det kan röra sig om allt från research och administration till genomföranden av evenemang eller delaktighet på säljmöten och presentationer. Våra praktikanter får stort ansvar och för rätt person finns det möjligheter till framtida anställning inom företaget – något många anställda i dag på PS kan intyga.

Du som söker praktik hos PS bör ha ett intresse för branschen, ett starkt driv och en förmåga att kunna arbeta såväl i grupp som på egen hand. Vi söker dig som är positiv, flexibel och lösningsorienterad. Det är meriterande med tidigare arbetslivserfarenhet inom branschen, men inget krav.

Det finns ett begränsat antal platser och vi ser helst att praktikperioden är minst tio veckor lång.

Är du den vi söker? Skicka in din ansökan i dag!

Beskriv kort i din ansökan innehållandes ett cv vad du skulle vilja göra under din praktik samt vilket eller vilka kontor du är intresserad av.

Skicka ansökan till internship@ps-communication.se.