Från Bamse till döden - psykologi på Bokmässan i Göteborg

Träffa oss på Bokmässan!

Kom till Psykologiguidens monter C04:32 på Bokmässan i Göteborg den 25-28 september!

Psykologiguiden, webbplatsen om psykologi och psykisk hälsa, bjuder på ett innehållsrikt och spännande program i montern på Bokmässan i Göteborg.  En rad psykologer, bland andra Alexander Rozental, Liria Ortiz, Rikard Wicksell, Lars Ström, Jenny Rickardsson, Mattias Lundberg och Jenny Jägerfeld talar i montern och signerar sina böcker. Det handlar bland annat om våld, om att leva med smärta, om barn som mobbar, om skärmberoende, kroppsuppfattning, uppskjutandebeteende, lycka, stress och död. Författaren Helena von Zweigbergk samtalar om sin bok "Än klappar hjärtan" och om syskonrelationer med psykologen Anna Bennich Karlstedt.  På plats i montern finns också någon av Psykologiguidens psykologer som gärna svarar på besökarnas frågor

Se hela det färdiga programmet här: http://www.psykologiguiden.se/www/pages/?ID=269&program_bokmassan

Susanne Bertman

Pressansvarig Psykologiguiden

susanne.bertman@psykologforbundet.se

Psykologiguiden är en kvalitetssäkrad webbportal om psykologi. Den ägs av Sveriges Psykologförbund som är psykologernas fack- och yrkesförbund.

Taggar: