PTC tillkännager tillgängligheten av Creo 11

Report this content

Kärnförbättringar gör det möjligt för ingenjörer att leverera bättre design på kortare tid

BOSTON – 17. maj 2024 – PTC (NASDAQ: PTC) tillkännager idag den elfte versionen av sin CAD-mjukvara Creo® för datorstödd design. Parallellt släpper bolaget den senaste versionen av sin Creo+™ SaaS CAD-lösning. Creo gör det möjligt för ingenjörer att leverera sin bästa design på kortare tid, och med Creo 11 kommer ett brett utbud av förbättringar för elektrifiering, kompositer, modellbaserad definition, simuleringsdriven design och tillverkning.

"Creo 11 och Creo+ levererar förbättringar som designingenjörer kommer att använda varje dag", säger Brian Thompson, General Manager för Creo, PTC. "Med förbättringarna av vår AI-drivna generativa design och integrerade Ansys-baserade simulering tillåter Creo kunder att använda simuleringsdriven design tidigare i utvecklingsprocessen. Därmed förbättras tid till marknad, initial produktkvalitet och tillverkningskostnad. PTC har fortsatt att investera i Creos möjligheter för modellbaserad definition (MBD), design av elektriska delsystem, kompositdesign och avancerad tillverkning."

Med Creo 11 har kunderna tillgång till:

Användbarhets- och produktivitetsförbättringar: Investeringar i kärnmodellerings-miljön inkluderar stöd för flerkropps-koncept, strömlinjeformning av arbetsflöden för deldesign, en förfinad Shrinkwrap-funktion för sömlös monteringshantering och en uppgraderad kapslingsvolym-funktion för optimala förpackningslösningar.

• Förbättringar av elektrifiering: De förstärkta kapaciteterna inom kablage och ECAD-MCAD-samarbete är i linje med den växande betydelsen av elektrifiering inom olika branscher. Kunder kan använda kabelverktyg för att manipulera platser exakt, placera anpassade komponenter mer effektivt och få bättre insyn i kabelnäts-strukturer. Ytterligare ECAD-funktioner som Transparency Control förbättrar insynen i PCB-upplägg.

Förbättrade verktyg för kompositdesign och tillverkning: Framsteg inom kompositdesign, simulering och tillverkningskapacitet fortsätter att möta behoven hos designingenjörer som i allt högre grad använder kompositmaterial.

Expandering av Model-Based Definition (MBD)-verktyg: Kraftfullare modellbaserade definitionsverktyg gör det möjligt för team att enkelt organisera designdata i enkla tabeller, som kan läsas av både människor och maskiner med användardefinierad text, parametertexter och semantiska referenser.

Simuleringsdriven design och generativ design: Creo 11 introducerar nya simuleringsdrivna designmöjligheter för bättre designidéer, vägledning och validering. Creos generativa design har förbättrats med minimigränser för funktionsstorlek, stöd för lagerbelastning och begränsningar för plansymmetri.

Avancerade tillverkningsverktyg: Optimerade additiva och subtraktiva tillverkningsverktyg säkerställer större effektivitet och mångsidighet i tillverkningsprocessen. Förbättringar inkluderar förbättrad skapande av gallerstruktur och smidigare operationer, som 4-axlig roterande fräsning och ytsvarvning.

Förutom releasen av Creo 11 tillkännagav PTC också den senaste versionen av Creo+. Med Creo+ kan användare utnyttja kraften och den beprövade funktionaliteten hos Creo i en SaaS-lösning med molnaktiverade samarbets- och rättighetsverktyg. Creo+ är helt kompatibelt med lokala versioner av Creo och är byggt på samma kärnteknologi som Creo, vilket innebär att ingen datatranslation behövs.

Creo 11 innehåller alla funktioner från tidigare Creo-versioner. För ytterligare information om Creo 11, klicka här eller registrera dig för lanserings-webbinariet den 15 maj.

Mediakontakt

PTC

Företagskommunikation

Greg Payne

gpayne@ptc.com

Om PTC (NASDAQ: PTC)

PTC är ett globalt mjukvaruföretag som gör det möjligt för industri- och tillverkningsföretag att digitalt omvandla hur de konstruerar, tillverkar och servar de fysiska produkter som världen förlitar sig på. PTC har sitt huvudkontor i Boston, Massachusetts, och har över 7 000 anställda och stödjer mer än 30 000 kunder globalt. För mer information, besök

www.ptc.com           @PTC.    Bloggar

PTC.com         @PTC         Blogs

PTC, ThingWorx, och PTC-logotypen är varumärken eller registrerade varumärken som tillhör PTC Inc. och/eller dess dotterbolag i USA och andra länder.