• PTC/

PTC utses till “Overall Leader” inom Augmented Reality för uppkopplade arbetare i PAC:s -rapport

Report this content
  • PTC:s lösningssvit Vuforia för augmented reality, beskrivs som "den mest omfattande AR-lösningen för företag som finns på marknaden ..."
  • PTC fick högsta betyg i kategorierna kompetens och marknadsstyrka

STOCKHOLM — 9 augusti — PTC (NASDAQ: PTC) tillkännagav idag att man för fjärde året i rad har utsetts till den övergripande ledaren och en "Best in Class"-leverantör för sin Vuforia® augmented reality-lösning (AR) i PAC:s Innovation RADAR-rapport. Hela rapporten, "Open Digital Platforms for the Industrial World 2022" finns tillgänglig här.

I rapporten bedöms AR-leverantörers stöd för uppkopplade medarbetare i två kategorier: kompetens och marknads styrka. PTC fick där de högsta poängen i bedömningen inom båda kategorierna. Enligt rapporten får PTC positiv feedback från kundreferenser inom AR, att man adresserar industrins högst prioriterade användningsområden inom AR samt att man stöder en stor bredd av hårdvarulösningar inom AR, från smartphones och surfplattor till bärbara enheter som Microsoft HoloLens 2 och RealWear Navigator 500.

“Vår analys visar att PTC:s Vuforia fortsätter att vara den mest omfattande lösningssviten inom AR för företag på marknaden, säger rapportens huvudanalytiker och författare Arnold Vogt. “PTC är väl positionerade för att hjälpa sina kunder att skapa betydande värde av AR för användning inom utbildning, service och reparation, och kvalitetsinspektion och validering inom tillverkning."

"Att få detta erkännande som den övergripande ledaren i PAC:s senaste AR-rapport förstärker de värden vi levererar till våra Vuforia-kunder samt att det visar på styrkorna i våra produkt- och go-to-market-strategier", säger Michael Campbell, Executive Vice President och General Manager för Augmented Reality på PTC. "Vi är glada över att vara i framkant av den växande AR-marknaden för företag när användningsområdena expanderar, nya hårdvaruleverantörer kommer in på marknaden och industriföretag tillgodogör ökande värden från dessa lösningar."

Jacqui Cook

jcook@ptc.com

Om PAC

Pierre Audoin Consultants (PAC) är ett innehållsbaserat företag med ett konsult-DNA. Sedan 1976 har PAC levererat fokuserade och objektiva svar på tillväxtutmaningarna från mjukvaru- och IT-tjänsteleverantörer över hela världen. Vi är den föredragna partnern för europeiska mjukvaru- och IT-tjänsteföretag för att definiera sin strategi, stärka marknadsandelar, optimera GTM och hjälpa till att positionera deras tankeledarskap. PAC är ett stolt analytikerledande konsultföretag spritt över flera platser i Europa. Vi täcker marknadsundersökningar för över 30 länder världen över, levererade genom våra portföljpelare Guidance, Insights och Visibility och vår välkända forskningsplattform SITSI®. För mer information, besök www.sitsi.com

Om PTC (NASDAQ: PTC)

PTC möjliggör för globala tillverkare att uppnå tvåsiffriga effektivitet med mjukvarulösningar som gör det möjligt för dem att påskynda produkt- och tjänsteinnovation, förbättra operativ effektivitet och öka arbetsstyrkans produktivitet. I kombination med ett omfattande partnernätverk ger PTC kunderna flexibilitet i hur deras teknik kan användas för att driva digital transformation - på en fysisk plats, i molnet eller via sin SaaS-plattform. På PTC föreställer vi oss inte bara en bättre värld, vi möjliggör den.

PTC.com         @PTC         Blogs

PTC, Vuforia, och PTC-logo är varumärken eller registrerade varumärken som tillhör PTC Inc. och dess dotterbolag i USA och andra länder.