Martin Linder vald till ordförande för PTK

Report this content

PTKs överstyrelse utsåg idag Martin Linder till ordförande för Förhandlings- och samverkansrådet PTK. Han efterträder Cecilia Fahlberg som varit ordförande sedan 2009.

- Att vara ordförande för PTK är ett viktigt och ansvarsfull uppdrag. PTK spelar en betydelsefull roll på svensk arbetsmarknad och för alla privatanställda tjänstemän i och med de många viktiga kollektivavtal inom främst omställning och pension som vi förhandlar och förvaltar, säger Martin Linder, ordförande för PTK.

Martin Linder är Unionens förbundsordförande. Han har tidigare bland annat varit ledamot i PTKs styrelse, och ordförande för PTK Volvo, en koncernfacklig organisation för samverkan mellan PTKs medlemsförbund.

Till övriga ordinarie ledamöter i PTKs styrelse valdes Marina Åman (Unionen), Richard Malmborg (Sveriges Ingenjörer), Mathias Åström (Lärarförbundet), Thomas Eriksson (Ledarna), Jonas Nordling (Svenska Journalistförbundet), Magnus Hedberg (Jusek).

Pressbilder på Martin Linder finns på Unionens webbplats.