Unika varumärken bara på PUB

Report this content

PUB.03 är en avdelning på PUB som har det senaste utvalda modet från såväl svenska som internationella designers. På PUB.03 finns nu flera varumärken som man är ensam om i Stockholm eller t o m Sverige och Skandinavien. Bland andra hittar man New York- märket Built By Wendy, det helt nya smyckesvarumärket PAZ och specialdesignade herrplagg från Diana Orving. PUB satsar stort för att bli ett livsstilsvaruhus av internationell klass och lanserar det nya varuhuset i etapper. PUB.03 med ungt, progressivt mode öppnade i september och halva PUB.02, som har ett dressat och ett konceptuellt starkt uttryck, öppnar i slutet av november.

PUB:s förvandling mot ett livsstilsvaruhus är i full gång där miljöer, musik, skyltfönster får nya uttryck och samsas med utvalt mode från hela världens hörn. Nyfikenheten var stor och lovorden många när PUB.03 öppnade portarna i slutet av september. Den nyskapande inredningen kombinerat med den höga modegraden och konstgalleriet gav ett positivt gensvar från premiärkunderna.

Nu är PUB.03 i nästa fas och presenterar stolt följande exklusiva nyheter:

PAZ
Modellen och kreatören Freja Kjellberg lanserar nu sin egen smyckeskollektion kallad PAZ som endast finns hos Fåfäng på PUB.03. Frejas kollektion innehåller främst örhängen och berlockarmband som är gjorda i guld- och silverfärgad metall samt av fjädrar och glaspärlor. Alla smycken är handgjorda med, som Freja själv säger, mycket eftertanke och kärlek. Genomgående tema på smyckena är Peace-märket (paz är spanska för fred).

Built By Wendy
Nina Persson har fattat tycke för denna New Yorkdesigner och har personligen plockat Built By Wendys kollektioner till Fåfäng på PUB.03. Personen bakom varumärket är Wendy Mullin. Built By Wendy gjorde sig först ett namn med sina fina gitarremmar, det är kanske inte så konstigt då Wendy har en bakgrund i musikbranschen. Hon började som kläddesigner 1991 och gör numera även modeaccessoarer. Idag har Built By Wendy egna butiker i New York City, Brooklyn, Los Angeles och finns nu även representerade i Stockholm. www.builtbywendy.com

What Comes Around Goes Around
What Comes Around Goes Around är en gigantisk stor vintage butik från Soho i New York, som har en ansenlig samling plagg och accessoarer ända från den viktorianska tiden. WCAGA är också kända för lite mer samtida plagg som konserttröjor, skinnprodukter och New Yorks största utbud av denim. Numera gör de även egna kollektioner, under namnet What Comes Around Goes Around Collection, som görs för både herr och dam. Kollektionen har blivit en snackis och bärs av många Hollywoodkändisar. I Stockholm finns WCAGA hos Fåfäng på PUB.03. http://www.nyvintage.com/

Let´s shop vintage
Butiken Le Shop på PUB.03 har startat en egen ombesörjd och utvald vintage avdelning. Let´s Shop vintage har en välfylld vintagedel som fylls på fler gånger varje vecka. På ingång är exempelvis en fotsid svart kjol från Yves Saint Laurent, två 70-talsblusar från Valentino och en paisleykavaj från Christian Dior. Men det är inte bara fancy high fashion i vintagedelen, utan helt okända märken samsas med storheterna. Priserna börjar från 50 kr och går uppåt 2000-kronorsklassen. Butiken har fest- och vardagsstassar för alla plånböcker och du är garanterat helt ensam om ditt fynd.

Diana Orving gör unika herrkläder i samarbete med aplace
Designern Diana Orving är först ut bland en rad designers som under aplace vingar får i uppdrag att producera en minikollektion som ligger helt utanför sin vanliga kollektion. Under december månad kommer Diana Orving visa upp och sälja specialproducerade herrplagg i samarbete med aplace på PUB.03 och dess egenproducerade underlinje “aplace by friends”.

– För mig var det verkligen en utmaning att göra herrplagg. Det finns helt andra koder och regelverk att förhålla sig till än när jag jobbar med mina vanliga kollektioner. Herrplagg har en tradition av att vara funktionella snarare än dekorativa. Jag ville att plaggen skulle ha samma höga krav på passform, innehålla min draperingsteknik men vara något stramare än damkollektionen, säger designern Diana Orving. www.dianaorving.com www.aplace.se

För ytterligare information vänligen kontakta

Tommy Johansson
Varuhuschef, PUB