Efter 6 månader blev vi för stora för Investor…

Report this content

Eftersom nu Investor tvekar förstärker vi vårt erbjudande till externa investerare. Vi kompletterar med ett aktieoptionsavtal till våra blivande ägare. Målet med emissionen är att få en handfull starka ägare. Vi vill få in 490 miljoner för att finansiera vår globala expansion och de planerade företagsförvärven. Vårt aktieoptionsavtal kompenserar de som investerar så att de i praktiken kan äga 49 % i vårt bolag. Aktieoptionsavtalen är helt riskfria för ägarna.

Vår mässverksamhet genererar inte intäkter från andra kvartalet 2010. Det är då vi skall genomföra första Internetmässan. Vi kan säkert ses som ett riskfyllt projekt, men när de planerade förvärven som ligger på produktionsbolags sidan är genomförda, har vi intäkter från den virtuella monterproduktionen och många kunder att jobba mot, så den första Internetmässan blir i stort sett fulltecknad. Dessa intäkter är inte medtagna för Internetmässverksamheten då vi inte genomfört förvärven. Men så snart emissionen är genomförd kommer vi inom 3 månader omsätta omkring 50 miljoner. Redan efter 24 timmar, efter att kapitalet finns tillgängligt på kontot, startar den stora lanseringen i sökmotorerna och jakten på fler kunder inleds. Allt är väl förberett och klart, det är bara att fylla på kontona hos sökmotorerna - sen syns vi i hela världen inom 1-2 timmar. Vi har även en färdig inbjudan till produktionsbolag, där vi skall presentera vårt unika koncept och erbjuda en licensering och utbildning i att bygga virtuella montrar åt oss, samt integrering av monterar i vår mässplattform. Då kommer vårt affärsnätverk växa väldigt snabbt till våra Internetmässor. De som vill få ett ägande i vår verksamhet, genom att vi förvärvar dom, kommer säkert att infinna sig på mötet med. Vi har flera alternativ för dom som vill växa och nå en global marknad med oss. Vi tror oss ha ca: 50 miljoner användare 2010. Det antalet användare hade Facebook när Microsoft köpte in sig och fick 1,6 % av Facebook, samtidigt värderades Facebook till 15 miljarder dollar. När vi har 50 miljoner registrerade användare och går med vinst, då kommer vår värdering att skjuta i taket och många kommer stå i kö för att vilja köpa in sig i vår Internetmässverksamhet. Google köpte You Tube för 13 miljarder SEK efter 11 månaders verksamhet. Vi kommer att kunna erbjuda en bättre möjlighet till målgruppsanpassad nätannonsering än vad Facebook och You Tube har. Vi anser att vi är billiga nu när vi infört aktieoptionsavtalen. Vår förhoppning är nu att man tittar mer i affärsplanen och på affärsidén och dess möjligheter att lyckas. När värdet fastställs, gynnar det våra ägare. Ju snabbare växer vi via förvärv och kan betala med aktier. Internetverksamheter har en tendens att växa väldigt fort tack vare just Internets snabba genomslagskraft. Normalt börjar man växa lokalt, länsvis, inom landet och sen expanderar till andra länder. Vi syns i hela världen inom 24 timmar. Härmed publicerar vi vår affärsplan. http://www.publicinternetfairs.com/plan.html Mer information: http://www.publicinternetfairs.com/ Best Regards / Vänliga Hälsningar Fair-General and head of marketing on Internet. Mikael L. Ekström E-post: mikael.ekstrom@publicinternetfairs.com Cell +46(0)76 424 72 45

Taggar: