PUMA lanserar FUSE – en träningssko skapad för atleter

Report this content

Med de främsta atleterna i åtanke har PUMA skapat en helt ny version av den klassiska styrketräningsskon; FUSE. Med både funktion och finess i åtanke har PUMA utformat FUSE med fokus på stabilitet och stötdämpning. Skon bärs även av sjufaldiga världsmästaren i Formel 1, Lewis Hamilton.

Tillsammans med PUMA:s främsta atleter och deras träningsinsikter, är FUSE framtagen för att hålla under de tuffaste träningspassen. En vid ”tå-box” bidrar till stabilitet och den interna mellansulan är utformad för optimal stötdämpning. PUMAGRIP-teknologi på yttersulan ger maximalt grepp och TPU-hälförstärkning erbjuder önskat stöd. Det är en sko som bidrar vid varje träningspass.

Förbered dig på att utmana dig själv 2021 och se till att du har rätt utrustning när du sätter igång. PUMA:s nya styrketräningssko FUSE har använts och testats av några av PUMAS främsta atleter, inklusive världsmästaren i Formel 1 Lewis Hamilton.

Detaljer:
•    Grepp: PUMAGRIP-gummi för maximalt grepp och hållbarhet under träningsrörelser.
•    Stöd: TPU-hälförstärkning för önskat stöd.
•    Stabilitet: låg och bred utformning med en intern mellansula för stabil hållning.

FUSE finns nu att köpa på PUMA.com och intersport.se. Pris från 1 100 SEK.

För mer information, vänligen kontakta:
Linn Olsson, Presskontakt Puma
+46 762 25 58 81
linn.olsson@publicisgroupe.com

Jack Crofts, Nordic Brand Communication PUMA
jack.crofts@puma.com

About PUMA
PUMA is one of the world’s leading Sports Brands, designing, developing, selling and marketing footwear, apparel and accessories. For more than 70 years, PUMA has relentlessly pushed sport and culture forward by creating fast products for the world’s fastest athletes. PUMA offers performance and sport-inspired lifestyle products in categories such as Football, Running and Training, Basketball, Golf, and Motorsports. It collaborates with renowned designers and brands to bring sport influences into street culture and fashion. The PUMA Group owns the brands PUMA, Cobra Golf and stichd. The company distributes its products in more than 120 countries, employs more than 14,000 people worldwide, and is headquartered in Herzogenaurach/Germany. https://about.puma.com/

Snabbfakta