Björklöven och Punkt PR nominerade till ännu ett Europapris

Björklövens kampanj De rätta färgerna fortsätter att röna uppmärksamhet runt om i Europa.
I höstas vann kampanjen, som tagits fram i samarbete med Punkt PR, guld i European Excellence Awards.
Den fick också prestigefyllda nomineringar i de svenska PR-tävlingarna Spinn och Stora PR-priset.

Nu står det även klart att kampanjen nominerats i kategorin ”Community relations” i Sabre Awards, där Europas vassaste PR-insatser slåss om de åtråvärda priserna.

Sabre Awards avgörs på The Roundhouse i London den 23 maj. Konkurrensen är hårdast tänkbara och i samma kategori som Björklöven finns till exempel det välkända glassbolaget Ben & Jerrys.

– Att bli nominerad i det sällskapet är en bedrift, men extra glädjande är det att vi blivit nominerade i just den kategorin. Med De rätta färgerna vill vi att människor ska komma närmare varandra och i vårt fall samlas runt kraften i våra färger. Vi vill vara en förening för alla, säger Joakim Gustafsson, vd för Björklöven.

Även på Umeåbyrån Punkt PR jublas det.
– Det är dels en kraftig ryggdunk från en jury som är extremt kunnig, dels är det ett kvitto på att vi samarbetar med en kund – Björklöven – som har modet och viljan att gå åt ett medmänskligt och inkluderande håll i sin kommunikation. Den bästa kommunikationen är den som vill göra skillnad, oavsett storlek på resurser eller roll i samhället, säger byråledaren Olov Hjärtström Baudin.

De rätta färgerna lanserades i maj 2016 då Björklöven tog bort de svarta inslagen i sina dräkter och fullt ut satsade på grönt, gult och inslag av vitt. Färgerna laddades då också med en djupare betydelse, i syfte att välkomna fler till föreningen och att skapa en förstärkt gemenskap. Helt i linje med att Björklöven vill bli en förening för alla och fortsätta driva mot visionen om att bli Sveriges mest älskade hockeyförening.

Mer om Sabre Awards (fullständig nomineringslista):
Mer om kampanjen De rätta färgerna: http://www.bjorkloven.com/artikel/i9ffainrd-2e4ad/
Mer om vinsten i European Excellence Awards: http://affarsliv24.vk.se/1881225/tva-em-guld-till-umea-i-pr

Punkt PR är PR-experterna som hjälper våra kunder att skapa resultat genom att bygga långsiktiga relationer med sina intressenter. Vi är en del av det globala PR-nätverket Globalcom, ett nätverk med 70 PR-byråer runt om i världen. Vi tillhör koncernen Norrland 2.0 där systerbyråerna Halleluja och Heja! också finns med. Vår webbplats: www.punktpr.se

Den bästa kommunikationen är den som vill göra skillnad
Olov Hjärtström Baudin, Punkt PR