Fem gyllene nomineringar för Norrland 2.0

Report this content

Heja!, Punkt PR och Halleluja – det vill säga de tre byråer som ingår i den Umeåbaserade koncernen Norrland 2.0 – har nominerats i hela fem kategorier till Gyllene hjulet.
Det är ett stort erkännande för den kvalitet som vi håller och det är inspirerande att se vilka övriga varumärken som är nominerade, säger Mattias Walfridsson, vd på Heja!.

Gyllene hjulet är den enda renodlade tävlingen inom event och sponsring i Sverige och därför har den på senare år blivit allt viktigare och prestigefylld för branschen.
Event- och sponsringsbyrån Heja! är nominerad i hela fyra kategorier, vilket gör byrån till den tredje mest nominerade i Sverige i år. Punkt PR är nominerad i tre kategorier, varav två tillsammans med Heja!. Koncernens reklambyrå, Halleluja, är nominerad i två kategorier.

Ingen annan region utanför Stockholm är i närheten av det antal nomineringar som Umeåprojekten har fått.

– Det visar att vi håller allra högsta klass och att det går att hålla den nivån även utanför storstadsregionerna. Det är många i Stockholm som höjer på ögonbrynen över kvaliteten och den positiva framåtrörelsen hos oss i norr. Västerbotten är på väg att bli Mästerbotten, säger Sofia Westerlund, vd på Punkt PR.

Här är koncernens nomineringar:
• Årets Digitala: Punkt PR nominerat tillsammans med Komet kommunikation och Norrlandsoperan för kampanjen #NoWater24
• Årets rättighetsinnehavare: Heja! och Punkt PR tillsammans med Umeågalan för Umeågalan
• Årets Event B2B: Heja! och Punkt PR nominerade tillsammans med Umeågalan för Umeågalan
• Årets Bästa Sponsring: Heja! och Halleluja nominerade tillsammans med Balticgruppen och Wenderfalck för Change The Game
• Årets Samhällsengagemang: Heja! och Halleluja nominerade tillsammans med Balticgruppen och Wenderfalck för Change The Game

Den 7 april kommer vinnarna att utses vid en gala på Quality Hotel Friends i Stockholm.

För mer information, kontakta:
Mattias Walfridsson, vd Heja! – 070-319 24 77
Sofia Westerlund, vd Punkt PR – 073-500 46 52
Mattias Önell, koncernchef Norrland 2.0 – 070-321 84 03

Sofia Westerlund
vd
sofia@punktpr.se
Punkt PR ska förändra, förnya och förbättra norra Sverige med hjälp av PR. Det gör vi genom att vara experter på att hjälpa kunder bygga relationer med rätt påverkare och publiker. Från vår nordliga utmanarposition påverkar och utmanar vi PR-branschen i Sverige.

Taggar:

Snabbfakta

Västerbotten är på väg att bli Mästerbotten
Sofia Westerlund