Punkt PR etablerar sig i Stockholm – inleder nya samarbeten

Punkt PR firar 10 år med fest i Umeå den 29 maj. På plats finns då nya ansikten som stärker upp bolaget ytterligare. Det handlar om Fredrik Pallin, Birgitta Lerström och Robert Nyström, seniora och välkända PR-konsulter med Stockholm som bas.
– Vi har hela världen som spelfält och då är det logiskt att vi även har representation i huvudstaden, säger Olov Hjärtström Baudin, vd på Punkt PR.

Bildtext: Birgitta Lerström, Olov Hjärtström Baudin, Robert Nyström och Fredrik Pallin (inte med på denna bild) har inlett ett samarbete under Punkt PR:s flagg.
Foto: Andreas Nilsson

– Vi har jobbat intensivt med etableringen sedan i höstas och jag är naturligtvis nöjd med att vi lyckats knyta tre så skickliga och erfarna PR-experter till oss, förklarar Olov Hjärtström Baudin och fortsätter:

– Vi lever i en spännande tid med en teknikutveckling som går rasande snabbt. Världen krymper och var du befinner dig geografiskt spelar allt mindre roll. De här samarbetena, och vår roll i den internationella PR-sammanslutningen GlobalCom, understryker det.

Fredrik Pallin har en lång meritlista och en bakgrund som bland annat vd och grundare av Mahir PR, seniorkonsult på Springtime och informationschef på Spray. Sedan en tid tillbaka driver han sitt eget bolag, Pallinovativ AB, och startade nyligen nätverket PR-kollektivet tillsammans med Karin Bäcklund. Både Fredrik och Karin blev 2018 nominerade till den prestigefyllda utmärkelsen som årets PR influencer i samband med branschgalan Spinn.

Robert Nyström och Birgitta Lerström har sedan 1996 framgångsrikt drivit WISE communications, men trappar nu ner verksamheten för att istället engagera sig i Punkt PR. Bland duons expertområden finns bland annat krishantering och strategisk kommunikation med särskild kompetens inom teknik och innovation.

– Vi har känt medarbetarna på Punkt PR länge och vet att vi har samma seriösa och ambitiösa inställning till våra roller som kommunikationsexperter. Det känns därför självklart att fördjupa samarbetet, säger Birgitta Lerström och Fredrik Pallin fyller i:

– Den här typen av samarbeten och nätverk öppnar för nya affärsmöjligheter och föder med all säkerhet nya spännande PR-tankar, som blir till nytta för både branschen och kunderna.

Olov Hjärtström Baudin
VD & strateg
olov@punktpr.se

Vi är totalt nio PR-experter som skapar affärsnytta för våra kunder genom att hjälpa dem att stärka sina relationer. Vi utvecklar kommunikation som får andra att lyssna: vi tar fram innehåll och samtalsämnen som engagerar och sprids, vi bygger förtroende och vi reder ut kriser. Vi har Västerbotten som bas, finns i Stockholm och jobbar nationellt såväl som internationellt – bland annat ingår vi som enda svenska byrå i den globala PR-sammanslutningen GlobalCom. Läs mer om oss: www.punktpr.se

Taggar:

Punkt PR förstärker med Fredrik Pallin, Birgitta Lerström och Robert Nyström, seniora och välkända PR-konsulter med Stockholm som bas.